سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابلیت شناسایی سرطان حنجره فراهم شد

سرطان حنجره که معمولاً در افراد سیگاری بروز می‌کند توسط دستگاه تصویربرداری از حنجره و تارهای صوتی قابل شناسایی است.

احمد اصغری کارشناس گفتاردرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دستگاه استروبوسکی بیان کرد: دستگاه تصویربرداری از حنجره و تارهای آن به تکنسین این امکان را می‌دهد که بیماری‌های حنجره و حلق، تارهای صوتی و گرفتگی صدا را بررسی و تشخیص دهد.

وی افزود: برای استفاده از این دستگاه نیازی به ناشتا بودن نیست و در ضمن هیچ‌گونه عارضه‌ای را در پی نخواهد داشت.

اصغری در خصوص کاربردهای دستگاه تصویربرداری از حنجره و تارهای صوتی این گونه توضیح داد: زگیل که بسیار شایع است و در افرادی که زیاد صحبت می‌کنند و یا استفاده صحیح و اصولی از صدایشان ندارد، توسط این دستگاه قابل تشخیص می‌باشد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر این بیماری‌هایی نظیر پولیپ تارهای صوتی، کیست، فلجی تارهای صوتی، رفلاکس (برگشت مواد غذایی به مری)، لارنژیت (التهاب حنجره و تارهای صوتی)، گلبوس هیستریک (کسانی که احساس می‌کنند چیزی در گلویشان گیر کرده است) توسط این دستگاه شناسایی می‌شوند. همچنین سرطان حنجره که معمولاً در مردان سیگاری بالای 40 سال اتفاق می‌افتد با استفاده از دستگاه استروبوسکوپی قابل شناسایی است.

این کارشناس گفتاردرمانی اظهار کرد: این کار پاراکلینیکی بسیار دقیق است و در پایان دو عکس رنگی یکی در حالت عادی و یکی در حالت صداسازی تارهای صوتی از فرد تهیه می‌کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.