سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با شبکه سی سی تی وی؛

اخضر ابراهيمی: حضور ايران در گفتگوهای سوريه اتفاقی خوشایند است

نماینده سابق سازمان ملل متحد در امور سوریه، از حضور ایران در گفتگوهای سوریه استقبال کرد و آن را تحولی مثبت خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، نماینده سابق سازمان ملل متحد در امور سوریه، حضور ایران را در گفتگوهای سوریه مثبت ارزیابی کرد.

اخضر ابراهیمی در گفتگو با این شبکه درباره بحران سوریه گفت: پیدا کردن راه حلی برای بحران سوریه بی نهایت دشوار است زیرا این قضیه خیلی طولانی شده است و تقریبا پنج سال از بحران سوریه می گذرد و 250  هزار نفر کشته شده اند و بیش از 4 میلیون نفر از مردم سوریه در خارج از این کشور آواره شده اند که احتمالا اکنون به حدود پنج میلیون رسیده است. 

وی دربار گفتگوهای صلح سوریه و حضور ایران گفت: به نظر می رسد این اتفاق خوبی است. دبیر کل سازمان ملل متحد و خود من مدتهای زیادی است که چنین درخواستی داشته ایم. ما همیشه می خواستیم قدرتهای اصلی منطقه و همسایگان سوریه دور میز مذاکره جمع شوند. در واقع از این طریق است که می توان به مردم سوریه کمک کرد.

وی افزود: بنابراین حضور ایران در این گفتگوها اتفاقی خوشایند است، اما باید دید گفتگوها چگونه جلو می رود و فعلا نمی توان گفت روند سیاسی در سوریه آغاز شده است و سوریه واقعا به سمت حل مشکلاتش پیش می رود. 

اخضر ابراهیمی درباره حضور نظامی آمریکا و روسیه در سوریه گفت اینکه هر دو کشور توافق کرده اند برخوردی میان آنها در سوریه اتفاق نیفتد، خوب است، اما واقعا جای تاسف است که اوضاع سوریه به جایی رسیده است که روسیه و آمریکا آن را بمباران می کنند. 

مجری با گفت: "آیا به نظر شما حضور ایران در مذاکرات بیشتر از آنکه به حل مسئله کمک کند مشکل را بزرگتر می کند زیرا باعث تحریک مسائل فرقه ای و جنگ نیابتی میان عربستان سعودی و ایران می شود." 

ابراهیمی گفت من این طور فکر نمی کنم. به نظر من حضور ایران در روند صلح سوریه تحولی مثبت است. ایران در جنگ سوریه شرکت دارد. ایران حامی بزرگ دولت سوریه است. از این رو ایران باید در مذاکرات حضور داشته باشد تا بتوانیم جنگ را متوقف کنیم. در هر حال قطعا حضور ایران رخدادی است که از آن استقبال می کنیم. 

اخضر ابراهیمی درباره حضور روسیه در سوریه گفت: "دو مسئله برای روسیه در سوریه مهم است. اول اینکه شهروندان زیادی از روسیه در صف داعش و دیگر گروههای تروریستی در سوریه می جنگند. روسیه از آن می ترسد که این تروریستها به روسیه بازگردند و باعث ناامنی در آن کشور شوند. به علاوه روسیه نمی خواهد رژیم سوریه تغییر کند؛ زیرا نمی خواهد تجربه لیبی در سوریه تکرار شود." 



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.