سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

70درصد مدارس بوفه‌های خود را سالم‌سازی کرده‌اند/حذف تنقلات غیرضروری از بوفه‌های مدارس

معاون دفتر سلامتی از سالم‌سازی بوفه‌های 70درصد مدارس و حذف تنقلات غیرضروری و غیرمفید از بوفه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر یمانی معاون دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس در نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران در خصوص بوفه مدارس گفت: تفاهم‌نامه بین وزرای آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان در خصوص سالم‌سازی بوفه مدارس امضاء شده است که جامع است و خوشبختانه قدم به قدم دنبال می‌شود و همه حیطه‌های سلامت دانش‌آموزان را دربر می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مطرح شده در این تفاهم‌نامه بحث بوفه‌ها است که سال پیش توسط همکاران وزارت بهداشت به صورت ضربتی تمام بوفه‌های مدارس مورد بازدید قرار گرفته‌اند و از طریق همکاران آموزش و پرورش و دانشگاه‌های علوم پزشکی دستورالعمل بوفه‌ی سالم یا پایگاه تغذیه سلامت را به مدارس اعلام کردند.

دکتر یمانی اظهار داشت: یکسری کارهای زیربنایی لازم است و زمان می‌برد تا بخواهیم به یک نتیجه قطعی در بحث سالم‌سازی بوفه‌ها برسیم اما در مسیر حرکتی قابل قبولی قرار گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: در شروع کار یکسری مواد مضر را خواستار شدیم که از بوفه مدارس حذف شود که درصد بالایی از مدارس این کار را انجام داده‌اند و موادی مثل سوسیس، کالباس و نوشابه و تنقلات غیرضروری و غیرمفید را از بوفه‌هایشان حذف کرده‌اند. اما هنوز درصد کمی از مدارس این کار را انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: در بحث بوفه‌ها در مدارس نظارت می‌شود و طبق گزارش رسمی بهداشت عمومی که در 27 آبان اعلام می‌شود بالای 70درصد مدارس بوفه‌های خود را سالم‌سازی کرده‌اند و باید بگوییم که هنوز هم مدارسی هستند که بوفه سالم ندارند.

معاون دفتر سلامت جمعیت و خانواده و مدارس در پایان خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی اخیرا متولی بهسازی بوفه‌های مدارس با همکاری آموزش و پرورش شده است و خواهش داریم که کار ساماندهی بوفه‌ها را در مدارس به نحو احسنت انجام دهند. همچنین سازمان‌هایی چه از نظر جبران فضای لازم برای بوفه‌ها و چه از نظر محتوای بوفه‌ها اعلام آمادگی کردند و کسانی که همچنین قصد همکاری دارند را به سمت سازمان دانش‌آموزی سوق می‌دهیم. مثلاً در شهرری دو یا سه پایگاه در این خصوص راه‌اندازی شده است و امیدواریم به صورت وسیع و جامع این پایگاه‌ها در اکثر مدارس راه‌اندازی شوند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.