سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

اجرای طرح های اشتغالزا با توجه به مسائل بومی وفرهنگی هر منطقه

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: مسائل بومی و فرهنگ بومی هرمنطقه باید در اجرای طرح های اشتغال زا مد نظر قرار گیرد زیرا موفقیت در اجرای طرح ها بدون توجه به این مسایل حاصل نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پرویز فتاح در نشست کارآفرینی و رفع محرومیت در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: اشتغال، بحث اصلی در احیای زندگی خانواده های نیازمند است تا سرپرست خانواده از محل کار و تلاش خود بتواند درآمد کسب کرده و در کنار آن به مسایل فرهنگ خانواده توجه شود.

وی تاکید کرد: اشتغال محور اصلی کار کمیته امداد است و در این رابطه باید با توجه به تنوع اشتغال بحث آموزشی، فرهنگ مناطق و ظرفیت مناطق مدنظر قرار گیرد.

فتاح با تاکید بر اینکه نگاه و ظرفیت کمیته امداد معطوف به اشتغال است، گفت: سال گذشته نزدیک 60 میلیارد تومان وام اشتغال از سوی کمیته امداد در سطح استان کرمان پرداخت شده که این میزان قابلیت افزایش را دارد.

وی بر اجرای مطالعه و هماهنگی برای ایجاد اشتغال هر چه بیشتر تاکید کرد و گفت: در حوزه مسائل اشتغال به نظر مسئولان استان ها توجه لازم را داریم.

فتاح تاکید کرد: در مسائل اشتغال باید به همه استان توجه کرد و با نگاهی فراگیر در همه مناطق در این راستا اقدام کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به خرید دو هزار دستگاه تراکتور در کشور اشاره کرد و گفت: 200 دستگاه تراکتور به استان کرمان اختصاص یافته است و امروز این خودروها در اختیار خانواده های تحت پوشش کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: امروز دو هزار خانواده توانمند تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان تجلیل می شوند که برخی از آنها تبدیل به کارآفرین شده اند و باید این افراد هر چه بیشتر معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی و همراهی با دولت را به صورت جدی دنبال می کنیم ادامه داد: دولت نیز بر نقش امداد آشنایی دارد و در حوزه های مختلف با این نهاد همکاری بسیار خوبی دارند این امر را می توان در تخصیص اعتبارات به این نهاد دید.

فتاح خاطرنشان کرد: تعامل هر چه بیشتر بین دولت و کمیته امداد برای دولت، کشور و محرومان خوب است.

وی یادآور شد: یکی از مراحل اقدامات کمیته امداد در زمینه رفع فقر، مرحله اضطراری و اجتناب ناپذیر ارائه کمک های حمایتی است که نباید نادیده گرفته شود و در ادامه آن باید به توانمندسازی خانواده ها توجه لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام کمک به محرومان و نیازمندان تاکید زیادی شده است، ادامه داد: ما وظیفه داریم که کمک ها را در سطح اولیه انجام دهیم و این کارها نباید در این حوزه خلاصه شود.

وی اظهار کرد: کمیته امداد از سوی امام راحل تشکیل شده تا به امور محرمان رسیدگی کند و دراین زمینه نیاز به همراهی ملی است.

فتاح عنوان کرد: آمارها نشان می دهد که سطح فقر در جنوب کرمان نسبت به متوسط کشور بالاتر است.

وی افزود: کارهایی در دولت ها و در این دولت در بحث راه، مسکن و بسیاری از زیرساخت ها صورت گرفته و کارهای بزرگی نیز در حال اجراست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: تا زمانی که مردم خودشان وارد عرصه کار نشوند به این معنا است که در تامین هزینه های زندگی خود دچار مشکل هستند و باید از سوی مسئولان حمایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه برخی خانواده ها نیاز به تداوم کمک های حمایتی امداد دارند، اظهار کرد: در کنار آنها باید خانواده های که توانمندی لازم را دارند باید توانمند شده و به عرصه تولید واشتغال وارد شوند.

فتاح گفت: در حوزه مسکن نیز اقدامات خوبی انجام شده و وجود برخی مسایل موجود بدون تردید قابل حل است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: طرح ، اشتغالزا ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.