سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

دستگیری شکارچیان کل و بز در لرستان

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دورود از دستگیری شکارچیان کل و بز در لرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اميرحسين زلقيدر این باره گفت: مامورین در جریان تحقیقات خود منزل فرد مظنون را شناسایی نموده و پس از اطمینان از بروز تخلف طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به صورت غافل‌گیرانه وارد خانه اين شكارچي شرور شدند.

وي با بيان اين كه دو رأس کل و بز از این متخلف کشف و ضبط شد و با تشکیل پرونده قضایی شکارچی متخلف به دادسرا معرفی گردید، افزود: بر اساس ماده 18 قانون شکار و صید‌؛ سازمان محیط زیست از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم بر حسب مورد شاکی یا مدعی خصوصی شناخته می‌شود و در حال حاضر جریمه هر رأس کل و بز یک‌صد میلیون ریال می‌باشد.

زلقی تصريح كرد: با توجه به تخریب زیستگاه‌ها‌ی كل و بز در اکثر مناطق و حضور دامداران و شکار بی‌رویه، جمعیت این گونه بسیار آسیب‌پذیر بوده و پایین‌تر از حد جمعیت پایدار است و ادامه این روند باعث انقراض این گونه در منطقه خواهد شد.

وي توجه بیشتر اقشار جامعه به گونه های حیات وحش را از عوامل بسیار تأثیر گذار در حفاظت از جانوران دانسته  و به افرادی که اقدام به شکار غیر‌مجاز می‌نمایند هشدار داد که جدا از این اقدام خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: دستگیری ، شکارچیان ، کل ، بز ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.