سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکالیپتوس ضدعفونی‌کننده طبیعی!

بهترین ضدعفونی‌ کننده‌های پوست را در طبیعت جستجو کنید.

حمیدرضا رحمانی متخصص طب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه یکی از بهترین ضدعفونی کننده‌های پوست بره موم است. اظهار کرد: ماده بره موم یکی از بهترین و قوی‌ترین ضدعفونی کننده‌های پوست است که زنبور عسل برای درزگیری و مقابله با عناصر مزاحم ترشح می‌کند.

وی با بیان اینکه عسل فیزیکی از بهترین ضدعفونی کننده‌های پوست است، افزود: خوردن و یا دود کردن ماده بره موم بهترین و قوی‌ترین ضدعفونی کننده‌ مجاری تنفسی و پوست است و برای لایه‌برداری پوست نیز مفید است.

این متخصص طب اسلامی توصیه کرد: پوست سنجد به عنوان بهترین ضدعفونی کننده‌های پوست است و می‌توان با دود کردن آن پوست خود را ضدعفونی کرد.

رحمانی گفت: اسفند یکی از بهترین ضدعفونی کننده‌ها برای پوست و محیط اطراف است. دود کردن دانه‌های اسفند ضدعفونی کننده خوبی برای پوست است.

این متخصص طب اسلامی تأکید کرد: اکالیپتوس از بهترین ضدعفونی کننده‌های سنتی پوست است و با دو روش بخار کردن و دود کردن می‌توان از آن استفاده کرد.

وی در پایان گفت: عصاره غلیظ و جامد شده ماده اکالیپتوس را در آب جوشانده و به عنوان یک بخور ضدعفونی کننده پوست و ضدالتهاب مجاری تنفسی می‌توان از آن استفاده کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.