سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه پایین مطالعه در بین مردم نیازمند فرهنگ‌سازی است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان با بیان این که سرانه پایین مطالعه در بین مردم نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: عادت به مطالعه در بین افراد جامعه یکی از معیارهای توسعه فرهنگی بشمار می‌رود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین پایدار رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان افزود: یکی از علل پایین بودن سرانه مطالعه را می‌توان عدم فرهنگ سازی و احساس عدم نیاز مردم به مطالعه دانست .

وی اضافه کرد: یکی دیگر از علت‌های عمده را می‌توان علاقه مردم به پرکرد اوقات فراغت خود با وسایل ارتباط جمعی دانست که در حال حاضر با ظهور شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی این معضل بسیار فراگیر شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان ادامه داد: خرید کتاب برای مردم سخت و شاید هم به خاطر وضعیت اقتصادی و مشغله‌های مرتبط با آن فرصت فراغت مطالعه را پیدا نمی‌کنند .

پایدار، به راهکارهایی جهت افزایش سرانه مطالعه در شهرستان اشاره و اظهار کرد: بدون شک برنامه ریزی از دوران کودکی و قبل از دبستان جهت علاقمند کردن آن‌ها به مطالعه و کتابخوانی در بلندمدت را می‌توان از بهترین راهکارها شمرد، همان طور که در حال حاضر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این خصوص تلاش را انجام داده و تمام کتابخانه‌های عمومی را به بخش کودک و نوجوان مستقل مجهز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی متعدد نمایشگاه‌های کتاب با تخفیف مناسب در کلیه شهرها و روستاها نیز از دیگر راهکارها می‌باشد که همت مسئولان فرهنگی و حمایت مسئولان اجرایی را می‌طلبد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان اضافه کرد: افزایش منابع مورد درخواست اعضای کتابخانه در کتابخانه‌های عمومی و تجهیز کلیه مدارس به کتابخانه‌های مناسب نیز در این راه موثر خواهد بود.

شهرستان اردکان با 13 باب کتابخانه و با بیش از 150 هزارنسخه کتاب دارای بیش از پنج هزار و 300 عضو فعال است که این شهرستان را بعد از مرکز استان دارای بیشترین آمار کتابخانه‌های عمومی معرفی می‌کند.

خاطرنشان می‌شود اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.