سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازپرداخت وام 25 میلیونی خرید خودرو 3 سال آب رفت + اسناد

اعطای وام 25 میلیونی خودرو فرصتی طلایی برای مردم و خودروسازان است به شرط آنکه خودروسازان در ابتدای کار به وعده‎های خود مبنی بر بازپرداخت اقساط هفت ساله پشت پا نزنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،هیجدهم آبان ماه سالجاری نمایندگی های ایران خودرو و ساپیا منتظر استقبال از مردمی بودند که طی سال های اخیر کمتر تمایلی به مراجعه به آنها داشتند. علت این ماجرا را شاید بتوان در شرایط رویایی که بانک مرکزی خلق کرد، یافت.
موضوعی که خودرو سازها مثل همیشه آن را نقش برآب کردند.

بر اساس آنچه که بانک مرکزی اعلام کرده بود این گونه برداشت می‌شد که این طرح می‌تواند منجر به افزایش رضایت‌مندی مردم و متقاضیان خرید خودرو از تسهیلات ارائه شده از سوی دولت باشد و همین زمینه خروج بازار خودرو از رکود را فراهم کند اما این خوشبینی از طرح اعطای تسهیلات 25 میلیون تومانی بیشتر از یک روز دوام نیاورد و بر اساس پیگیری‌های تلفنی و حضوری بسیاری از متقاضیان خرید خودرو به باشگاه خبرنگاران متوجه شدیم که هیچ یک از نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو و سایپا تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو را در اقساط هفت ساله ارائه نکردند.

بر پایه این گزارش و با مراجعه خبرنگاران میدانی باشگاه خبرنگاران به نمایندگی مجاز ایران خودرو در خیابان بهشتی مشخص شد که اعطای وام 25 میلیونی و بازپرداخت آن در اقساط هفت ساله به صورت غیررسمی از سوی تمامی نمایندگی‌ها منتفی اعلام شده و این مراکز درخواست خرید خودرو از سوی مشتریان را طبق وام 25 میلیونی در مدت زمان حداکثر چهار سال ثبت می‌‌کنند.

این گزارش می‌افزاید به گفته یکی از مسئولین نمایندگی مجاز ایران خودرو در خیابان بهشتی این نمایندگی اجازه ثبت‌نام از متقاضیانی که اقساط بازپرداخت وام25 میلیونی خود را در مدت زمان هفت سال تقاضا می‌کنند را ندارد.

به گفته این فعال بازار خودرو بر اساس دستوری که از شب گذشته به نمایندگی مذکور از سوی شرکت های خودروساز اعلام شده وام هفت ساله برچیده و مجلس نیز به نوعی آن را تأیید کرده است.

وی افزود: در حال حاضر سقف بازپرداخت وام 25 میلیونی خودرو برای تمامی خودروهای اعلام شده حداکثر چهار سال است.

این گزارش می‌افزاید همچنین محمد عمویی یکی از مشتریان خودرو که قصد استفاده از تسهیلات 25 میلیونی را برای خرید خودرو داشته است در تماسی تلفنی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: روز گذشته برای ثبت‌نام جهت خرید خودروی تیبا به نمایندگی مجاز سایپا در سه راه آذری تهران رفتم و در کمال تعجب دیدم مسئولین این نمایندگی بر خلاف بخشنامه‌ای که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص میزان پیش‌پرداخت خودروی درخواستی افراد اعلام شده عمل می‌کنند.

وی که کارمند یکی از سازمان‌های دولتی است گفت: برای خودروی تیبا که مبلغ نقد آن 24 میلیون تومان است با احتساب وام 15 میلیون تومانی رقم 4 میلیون و 900 هزار تومان پیش‌پرداخت تعیین شده در حالی که روز گذشته نمایندگی یاد شده برای ثبت‌نام مبلغ 6 میلیون و 300 هزار تومان را از متقاضی طلب می‌کند.

وی گفت: این مسئله موجب شد تا من از ثبت‌نام خودروی مورد نظر خود خودداری کنم چرا که نمایندگی ایران خودرو به هیچ وجه حاضر نبود مبلغ پیش‌پرداخت مصوب را جهت ثبت‌نام از من دریافت کند.

عمویی پس از انصراف از خرید خودرو از طریق وام 25 میلیون تومانی به مسئولین ذیربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به تخلف نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو می‌شود که البته مسئولین در پاسخ به وی می‌گویند این موضوع هیچ ربطی به ما ندارد و همینی که هست شما می‌خواهید خودرو بخر یا نخر.

به گفته این متقاضی خرید خودرو، نمایندگی یاد شده بابت ثبت‌نام هر خودرو مبلغ یک میلیون و 400 تا یک میلیون و 700 تومان اضافه‌تر از نرخ پیش پرداخت را دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات در پاسخ به پیگیری این متقاضی به وی گفته است که اخذ مبلغی بیش از رقم یاد شده در بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان پیش پرداخت تخلف است ولی این سازمان نمی‌تواند به آن رسیدگی کند اظهار کرد: مسئولین سازمان تعزیرات حکومتی به من می‌گویند تا زمانی که پول درخواستی را به نمایندگی‌ها پرداخت نکنید و در قبال آن رسید دریافت نکنید ما نمی‎توانیم به این تخلف رسیدگی کنیم.

از سویی دیگر پوربختیار یکی دیگر از متقاضیان خریدخودرو از طریق اعطای وام 25 میلیون تومانی به خبرنگار میدانی باشگاه خبرنگاران گفت: روز گذشته برای ثبت‌نام جهت خرید تندر که مبلغ نقد آن 37 میلیون و 200 هزار تومان است به یکی از نمایندگی‌ها مراجعه کردم و در کمال تعجب دیدم مسئولین نمایندگی 900 هزار تومان بیشتر از رقم تعیین شده به عنوان پیش پرداخت از خریداران بابت خرید هر مدل خودرو طلب می‌کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبلغ پیش پرداخت هر دستگاه تندر 12 میلیون و 200 هزار تومان است که نمایندگی‌ها بدون توجه به این رقم مبلغ 13 میلیون و 100 هزار تومان را برای انجام ثبت‌نام و نام‌نویسی جهت خرید خودرو از متقاضی طلب می‌کنند.

پوربختیار با اشاره به اینکه ظاهرا سود وام 25 میلیون تومانی 16 درصد نیست اظهار کرد: عملا نمایندگی‌ها و شرکت‌های خودروساز داخلی سود وام تعیین شده را برای خود 17 تا 18 درصد محاسبه می‌کنند.

 در همین ارتباط ، قائم مقام وزیر صنعت خبر در نمایشگاه مطبوعات نیز گفته بود که سود وام خودرو با اقساط "چکی چند ماه یکبار" کمی بیشتر از 16 درصد است.

این اظهار نظر نشان می‌دهد که وزارت صنعت،معدن و تجارت قبلا برای بالابردن حاشیه سود خودرو سازان با آنها توافق کردند ولی آن را به اطلاع مردم نرساندند.

از سوی دیگر معاونت فروش و بازار یابی ایران خودرو و سایپا که شب قبل از آغاز ثبت نام خرید خودرو از طریق تسهیلات 25 میلیونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،شرایط  بازپرداخت وام 25 میلیونی را در زمانهای یک ساله،سه ساله و حداکثر چهار ساله بیان کرده بودند.بررسی اظهارات دو روز گذشته مسئولین ایران خودرو و سایپا و نیز وزارت صنعت،معدن و تجارت نشان می‌دهد که ظاهرا بانک مرکزی قبل از صدور بخشنامه در بخش خودرو باید با شرکت‌های خودرو ساز هماهنگی کند چراکه این شرکت‌ها قدرت زیر پا گذاشتن مصوبات بخشنامه بانک مرکزی در صورتی که تاحدودی منافع آنها را خدشه دار کند را دارند.
بر پایه این گزارش و بر اساس اطلاعات واصله از خبرنگاران سطح شهر باشگاه خبرنگاران، مشخص گردیده که در پی تناقض در ارقام پیش پرداخت خودروهای تعیین شده در لیست وزارت صنعت، معدن و تجارت با نرخ‌هایی که نمایندگی‌ها از مردم به عنوان پیش پرداخت طلب می‌کنند؛ استقبال مردم به نحو چشمگیری نسبت به روز گذشته برای ثبت‌نام خودور با استفاده از طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی کاهش یافته است.

یکی از مسئولین نمایندگی مجاز سایپا در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه علت تفاوت نرخ پیش پرداخت با نرخ‌های اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت چیست گفت: این تفاوت نرخ به خاطر اضافه کردن عوارض مالیات و مالیات بر ارزش افزوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اینگونه به نظر می‌رسد که طرح اعطای تسهیلات 25 میلیون تومانی در ابتدای امر عملا به شکست انجامیده چرا که در همان آغاز کار شرکت‌های خودروساز و نیز نمایندگی‌های تحت مجموعه آنها در مورد میزان دریافت مبالغ تعیین شده و نیز زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات یاد شده دبه کرده‌اند البته بی‌انصافی نیست اگر بگوییم این بار نخست نبوده و نخواهد بود که شرکت‌های خودروساز تنها به منافع شخصی خود فکر کرده و حاضر نیستند به نفع مردم و نیز بازار راکد خودرو در کشور تا حدودی حاشیه سود خود را کم کنند.

به قول یک ضرب‌المثل قدیمی شرکت‌های خودروساز جایی نمی‌خوابند که زیرشان آب‌ بروند.










انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
اقا خانم نخرید....نخرید
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
دوستان یه سری .......میخرن اعصاب خردی فایده نداره والله
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
هر وقت هفت ساله شد میخرم با پیش پرداخت واقعی نه اضافی
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
توکه میگی حقوقم 800000تومانه مگر مجبوری ماشین بخری با کلی سود.
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
لطفاخودروهاي بي کيفيت وگران قيمت رانخريد خودروها بيشتر از 15ميليون گران هستند...باقسط 700هزاري هم کسي ماشين نميخره...
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
لطفاخودروهاي بي کيفيت وگران قيمت رانخريد خودروها بيشتر از 15ميليون گران هستند...باقسط 700هزاري هم کسي ماشين نميخره...همش تبليغات است وزير صنعت هم شريکشان است
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
شعور مردم را چی حساب کردید ؟ کمپین نخریدن خودرو با قدرت ادامه داره . مردم نخرید . به شعور مردم توهین کردند ...
خودروی بی کیفیت نخرید ..
اگه راست میگن به فکر مردم هستن شرایط وام ازدواج را راحت تر کنند . هیچ بانکی وام نمیده ...
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
شماهایی ک میگید ماشین نخرید پس لطف کنید خدتونم ماشینای کارکردتونو بفروشید و بدون ماشین بگزرونید...
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
حیف که ملت تحمل ندارند و میخرن کافی بود دو سه روز اول استقبال نشه قیمت رو نصف میکردن ولی ما عادت داریم
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
گفتن ماشین با کیفیت وام میگیره پرایدم با کیفیه
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
گفتن ماشین با کیفیت وام میگیره پرایدم با کیفیه
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
خبری نیست باهوش باشید زود تامیگن نذری میدن ظرف برندارید بریدتوصف دقت کنید ایرانی
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
بخدا من پول یه ماشین صفرو دارم ولی نخریدم چون با این کمپین هم سو هستم تا حالا ماشین نداشتم چند وقت دیگه هم روش
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
نمی خریم..............................................
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
ببخشید خودرو تیبا از شرکت سایپا یا ایران خودرو؟
ناشناس
۰۴:۴۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
ن خ ر ی د!!!!!!!
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
وقتی خریدار خودروتیبا که برای شرکت سایپا میره نمایندگی ایران خودرو چه توقعی داریم کیفیت صداقت مدارا
ناشناس
۰۲:۵۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
آقا یه سوال مگه ایران خودرو تیبا میسازه که تو این خبر اومده با مراجعه به ایران خودرو قصد خرید تیبا داشته......!!!!!!!
تیبا رو سایپا میسازه نه ایران خودرو.....
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
اخه اونی که ماه هفتصد هزار تومن قصد میده لابد داره میده ....نیازی نیست شرایط بخره میره نقدی میخره .... تو شهر ماکه نمایندگیها خلوت بود کسی استقبال نکردند
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
مگه عقل آدم کمهه بره اینهمه پول بده ارابه مرگ بخره همش تبلیغاته باور نکنین
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
آخه چرا 7 سال رو کردن 4 سال ؟؟؟ این درست نیست
آخه من که حقوقم 800 تومانه چطور ماهی 700 قسط بدم ؟
آخه مگه میشه با 100 تومان 1 ماه رو سپری کرد؟
تازه من دارم خونه یکی از اقوام توی یک زیرزمین زندگی میکنم و اجاره خونه نمیدم
ای خدا به دادمون برس
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
مردم ایران زود جو گیر میشن.
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
اقا یه سوال همه جا نوشته 111 میدن ولی رفتم نمایندگی گفتن فقط 131 .. پس چی میگید ...
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
شما که خودرو دارین هرچند لگن به کمپین بپیوندین اما وقتی کسی خودرو نداره پول هم نقد نداره و شدیدا نیاز داره به خودرو چه خاکی تو سرش بریزه آقای کمپینییییییییییییییینی
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
واقعا جای تعجب داره
پیش هرکی می شینی میگه من مخ اقتصادم.من فلانم بسارم.من بهترین خرید رو می کنم.بعد هرچی پول تو خونه داشته یکمم از میوه فروش سر محل قرض گرفته اومده تو صف وایساده که چی ،من ماشین بخرما؟!!!! واقعا که.یعنی هیچ فکر نکردن اینا همش بازیه.فکر سود و باز پرداختشو نکردن؟با این ماشینای بی کیفیت که نه.اصلا فاقد کیفیت که هیچ کدوم از خاندان و نسل پس و پیشون هم سوارش نمیشن.میدن دست مردم.بقران هیچکدومشون سوار تولیدات خودشون نمیشن.خیلی بی دین وایمونن.خدایا چرا هیچکی صدای مارو نمی شنوه؟؟؟؟چرا همه میان پشت تریبون میگن ما خوبیم.ما به فکر شماییم ولی عملشون چیزه دیگه.خدایا کمک کن
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
این شرکت ها خیلی نامرد وحروم خور هستند دبه حروم است
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
به خداوندی خدا اینا به فکر مردم نیستن. اگه داعش آدم شد اینها هم آدم میشن.یکی هم نیست به داد مردوم برسه با این وضع بده خودوری داخلی. تو رو خدا نخرین این لگنا رو با این قیمت و کیفیت
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
مردم کم عقل ما حق شونه
چرا برای ازدواج نمیان نفری 25 میلیون وام بدن تا این همه مشکلات عدم ازدواج ها ها حل بشه ؟!
مرسی
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
بابا والا بلا گرونه، قیمت بالاست، روزی که جنس،رفت بالا خودرو ساز،سود برد هیچ نماینده حرفی نزد اما الان همه شدن دلسوز مملکت امروز رفتم بخرم باید 13 ملیون سود بدم راستش،ما که سه سال نگریستم 3سال دیگرم سر بالاش
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
من که میرم خر میخرم اما از ایران خودرو چیزی نمیخرم 100 هزار تومن میدم یک خر میخرم تا چند سال هم نه پول روغن نه پول بیمه خلاصه برای من خیلی میصرفه تازه از. . . هم استفاده میکنیم برای باغچه خانه ام خیلی عالی
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
آقا من امروز چهآر تا نمایندگی رفتم سه تا ایران خودرو یکی هم سایپا همش سر جمع بیست نفر تو چهار نمایندگی مشتری نبود این آمار ها غلطه به خدا

مالیات ها هم توی قیمت نقدی حساب شدن و دارن دوباره حساب میکنن تا مردم بد بخت رو تیغ بزنن
ی قسمتی از پیام رو هم خودم حذف کردم و ننوشتم تا پیامم رو حذف نکنن
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
توکه سنگ نخریدن خودروبه سینه میزنی مطمئنم سوارعالی ترین خودروهستی مازن وبچه داریم ازمون نمی گذرندچاره ای جز خریدنداریم چیکارکنیم
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
لعن الله علی قوم والضالمین
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
این کارها هیچ کمکی به اقتصاد نمیکنه
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
مرگ بر گرانفروش مرگ بر خائن خرید خودرو ممنوعه
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
تا زمانی که مسئولین ایران خودرو و سایپا و همچنین مسئولینی که بر تولیدات این دو خودروساز نظارت میکنن خودشون و خانواده هاشون بنز ، پورشه ، بی ام و ، مازراتی و تویوتا و.... سوار میشن و مردم باید پراید و 405 و سمند سواربشن مشکل صنعت خودروسازی ایران حل نخواهد شد نخواهد شد نخواهد شد!!!
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
هر بلایی سر این مردم بیاد حقشونه
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
دولت و مسئولین یه فکری به حال مشکلات ازدواج و اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی و معزلات فرهنگی و افزایش فساد بکنند نه با دادن بودجه و وام به خودرو سازها زمینه ساز خیانت بیشتر این شرکت ها به مردم ایران بشن
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
این مسئولین امار خرید مردم را به دروغ دارن بالا اعلام می کنن تا اشتهای مردمو برا خرید خودرو بالا ببرن
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
متأسفم برای مردمی که با این اشتباهات پی در پی باعث سؤ استفاده بیشتر مسئولین شرکت های مفت خوری مثل خودرو سازها میشن.
با این طرح به شعور مردم توهین کردند؛ اما متأسفانه با این خرید دوباره جان مردم بوسیله این خودروهای بی کیفیت در خطره
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
همینه دیگه ! عده ای که به اتحاد مردمی پشت میکنند و میرن دنبال خرید خودرو ... همین میشه !

اونا هم مثل خودرو سازان خیانت کارن ......

کمپین نخریدن خودرو باید به صفر برسه تا اینا آدم شن و پراید مثل قبل هفت میلیون کنن .....
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
از این مردم مظلوم تر کجا میشه پیدا کرد . برای پراید22میلیونی که 5 تومان بیشتر نمی ارزه صف هم می ایستند .فقط تعداد نمایندگی هارو زیاد کنن که زیاد سرپا نیستند .
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
الهم عجل لولیل الفرج از دست ایران خودرو و سایپا
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
والا جاي تعجب داره ازين قشر مردم حرف و عمل خيلي از هم دوره
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
کمپینتونا وقتی باید راه می انداختید که پراید5میلیونی یه شبه شد20 تومان مردم برای پراید 20تومانی صف میکشیدند هرچی سرشون بیاد حقشونه
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
خود شرکت های خودروسازی بس نبودن سود بانک ها هم به گرونی اضافه شد
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
ما که عزممون فعلا رو نخریدن خودرو با کیفیت پایین و قیمت بالاست اما قابل توجه خریدارانی که بازم با دبه خودروسازا مواجه شدن کو اقساط ۷ساله
مردم که خودشون کلی بدبخنی و وام رو دسشون مونده از قبل
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
به عقل خود رجوع کنید . این خودروها با این کیفیت و با این قیمت ها و با این وام ارزش خرید ندارند.
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
دست خدا با جماعت است .سرنوشت انسانها به دست خودشان رقم میخوردمردم با قدرت به کمپین ادامه بدید
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
کمپین ادامه دارد خرید خودرو ممنوع
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
واقعا جالبه...کمپین خرید نکردن خودرو به سود خودرو سازها داره میشه...ماشین 25 تومنی رو حالا 40 تومن میدن مردم...کاشکی توی بالا بردن کیفیت خودرو هم اینقدر سریع میتونستن چاره ای پیدا کنند!!!
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
خلایق هرچه لایق
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
دیگه شورش در آوردن خودروهاشون ارزونی خودشون
.......... ما که نمیخریم