سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

بازدید رئيس موسسه باستان شناسي آلمان از محوطه تاريخي ریوی خراسان شمالی

رئيس موسسه باستان شناسي آلمان از محوطه تاريخي ريوي و آثار تاريخي دشت سمنگان استان بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، باستان شناس اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: درپی انجام کاوش هاي باستان شناسی در محوطه تاريخي ريوی واقع در دشت سمنگان شهرستان مانه و سمنگان در سالهاي 91 و 93 و کشف شواهد باستان شناسي از يک شهر دوران ماد و هخامنشی در اين شهرستان موسسه باستان شناسی آلمان علاقمند به ادامه پژوهشها در محوطه تاريخی ريوی است.

محمد جعفری افزود : دکتر يوديت تومالسکی با هماهنگي پژوهشکده باستان شناسی کشور و با حمايت اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستی و گردشگری استان به مدت سه روز از محوطه تاريخی ريوی و اشياء حاصل از کاوشهای اين اثر بازديد نمود.

گفتنی است: محوطه تاريخی ريوی در 5 کيلومتری غرب شهر آشخانه و در نزديکی روستای نجف و قره مصلی واقع شده است.

اين اثر تاريخی در سال 1346 با شماره 720 در فهرست آثار ملی به ثبت رسيد و در سال 1391 فصل اول کاوش باستان شناسی اين اثر به سرپرستی آقای محمدجواد جعفری آغاز شد.

فصل دوم کاوش باستان شناسی محوطه تاريخی ريوی در بهار 1393 انجام شد و نتايج کاوشهای اين دو فصل حاکی از آن بود که محوطه تاريخی ريوی با وسعتی حدود 110 هکتار، در واقع بقايای يک شهر دوران ماد و هخامنشی مربوط به 2700 سال پيش است که وي‍ژگي های باستان شناسی منحصر به فردی را داراست.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.