سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

جابجایی 360 میلیون مرسوله در کشور در نیمه نخست سال جاری

مدیرعامل شرکت پست کشور از جابجایی 360 میلیون مرسوله در کشور طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرعامل شرکت پست کشور از جابجایی 360 میلیون مرسوله در کشور طی نیمه نخست امسال خبر داد.
حسین مهری در نشست خبری که امروز "19 آبان" در کرمانشاه، اظهار کرد: در یکسال اخیر 360 میلیون مرسوله در کشور جابجا شده است.

وی اضافه داد: در این مدت بالاترین رشد مرسوله را در بخش سرویس الکترونیکی پست با 41 درصد افزایش داشتیم، پشت ویژه 17 درصد رشد داشت، تجارت الکترونیکی یازده درصد، امانات پستی چهار درصد و پست سفارشی نیز سه درصد رشد داشته است.

مهری گفت: 21 درصدی پست عادی و سه درصد پست پیشتاز کاهش داشته است.

وی افزود: بخشی از کاهش پست‌های معمولی به این دلیل است که بسیاری از کارها الکترونیکی شده و بخشی از ارسال قبوض دیگر انجام نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت پست کشور در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌های پستی در سال 94 وجود ندارد، تاکید کرد: در سال 94 تغییراتی در افزایش هزینه‌های پستی نخواهیم داشت.
مهری همچنین از فراهم کردن زیرساخت‌هایی خبر داد که بتوان با کمک آن پست عادی را نیز مانند پست سفارشی و پیشتاز با دقت و در زمان مناسب به دست مردم رساند.

وی اضافه کرد: 17 مهر ماه امسال همزمان با روز پست، 9 سرویس جدید را نیز راه‌اندازی کردیم که بخش عمده آنها در حوزه تجارت الکترونیک داخلی و برون مرزی است.

مدیرعامل شرکت پست کشور در ادامه با اشاره به بازدیدی که از استان کرمانشاه داشته، تخاطرنشان کرد: ما چهار شاخص برای ارزیابی شرکت‌های پست داریم که بر اساس این شاخص‌ها کرمانشاه جزو استان‌های خوب کشور است.

وی افزود: کرمانشاه در بخش درآمد رتبه چهارم، در بخش ترافیک پستی رتبه هفتم، در بخش کیفیت رتبه یازدهم و در بخش هزینه‌ها رتبه هفدهم را دارد.

مهری در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 9 میلیارد و 550 میلیون تومان اعتبار عمرانی به شرکت پست استان کرمانشاه داده شد، تصریح کرد: اگرچه با محدودیت‌های اعتباری مواجه هستیم، اما تلاش می‌کنیم در سال جاری هم حدود 10 میلیارد تومان اعتبار به شرکت پست استان کرمانشاه بدهیم.

وی از مسئولین پست استان کرمانشاه خواست به سمت "پست لجستیک" بروند که مکمل سرویس های تجارت الکترونیک است و با توجه به امکاناتی که در کرمانشاه وجود دارد می‌توان به سمت این سرویس رفت.

مدیرعامل شرکت پست کشور با اشاره به راه اندازی سرویس "خوش" (سامانه خدمات ویژه شهروندی) در برخی از شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز و مشهد، تاکید کرد: آماده ایم سرمایه‌گذاری لازم را برای کرمانشاه در این خصوص انجام دهیم.

به گفته این مسئول با کمک این سرویس، مردم می‌توانند با تماس با 193 بسیاری از خدمات را درب منزل تحویل بگیرند و در این سرویس با صنوف هم همکاری می‌شود.

مهری همچنین خواستار توسعه سرویس پست همراه و ارائه خدمات از طریق #193* در کرمانشاه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص اختلاس در شرکت پست کرمانشاه اظهار کرد: نمی‌توان نام اختلاس را بر آن نهاد، زیرا یک ریال از پول شرکت پست کسر نشده و جابجایی پولی صورت گرفته که همه آن بازگشته است.

مدیرعامل شرکت پست کشور با بیان اینکه این جابجایی پول به دلیل بی تجربگی و ناآگاهی برخی از کارکنان پست بوده، یادآور شد: 518 میلیون تومان پول جابجا شد که همه آن بازگشت.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.