سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموخته‌های تئوری را نباید در کنار کار عملی نادیده گرفت

ثبت‌نام در کلاس‌های آزاد و فراگیری تئوری هنر در کنار ذوق و استعداد، منجر به پیشرفت خواهد شد.

پروین اصانلو از پیشکسوتان هنر نقاشی و عضو پیوسته انجمن هنرمندان نقاش ایران، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آموخته‌های تئوری علاوه بر کار عملی لازمه موفقیت در هنر و به ویژه نقاشی است. از این رو داشتن تحصیلات آکادمیک راه پیشرفت را هموارتر می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر کلاس‌های هنری زیادی در سطح شهر وجود دارد که بسیار قوی هستند و حتی کسی که تحصیلات دانشگاهی نداشته باشد، با دارا بودن استعداد و ذوق هنری می‌تواند در این کلاس‌ها ثبت‌نام نماید و تعلیم ببیند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری کلاس‌های هنری و تعلیم دیدن در محضر اساتید در مؤسسه‌های آزاد به اعتقاد من خیلی خوب است. تنها با این شرط که استمرار داشته باشد و هنرجو آن را ادامه دهد. گاهی حتی می‌توان به این کلاس‌های آزاد امید بیشتری داشت؛ چرا که فرد، خود آن را انتخاب و دنبال می‌کند.

اصانلو ادامه داد: خود من بعد از اتمام دانشگاه در کلاس‌های زیادی شرکت کردم. چون فکر می‌کردم هرچه دانشم بالاتر رود، دید بازتری پیدا خواهم کرد. اکنون نیز اگر کسی به کلاس هنری علاقه‌مند باشد، فرضاً در آموزشگاه‌های معتبر ثبت‌نام می‌کند و 8 ترم تاریخ هنر می‌خواند. به صورت مستمر آموزش می‌بیند و پیشرفت می‌کند. پس لزوماً مدرک دانشگاهی داشتن، دلیل بر موفقیت هنرجو نیست.

وی تصریح کرد: جوانانی که این روزها با تکیه بر استعداد و جسارت خویش اثر هنری خلق می‌کنند، وقتی کارشان همراه با خلاقیت باشد بسیار ارزشمند است. باید به جوان‌ها اعتماد کرد. به نظر من باید به هنرجوی جوانی که جسورانه قلمو بدست می‌گیرد و در بحث تئوری آموخته‌های قابل قبولی دارد میدان داد تا کار کند و پیش برود.

وی اظهار داشت: امروزه کار کردن در فضاهای مدرن و سبک‌های جدید طرفداران زیادی دارد که خیلی‌ها خود را به نظم حاکم بر بی‌نظمی‌های سبک جدید محدود نمی‌کنند و این نیز به اعتقاد من گاهی بجا و قابل قبول است. با توجه به اینکه در عصر حاضر، شاهد بی‌نظمی‌هایی در سراسر دنیا هستیم، پس نباید همیشه خود را ملزم به رعایت قواعد کنیم و اگر خلاقیتی منجر به ایجاد یک بی‌نظمی در خلق آثار جدید شود، باید به آن بها داد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.