سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

"النینو" بارش‌های جوی بیشتری را به همراه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: قرار نیست به دلیل وجود "النینو" زمستان امسال سرمای خیلی متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: قرار نیست به دلیل وجود "النینو" زمستان امسال سرمای خیلی متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

حسین باباجانی خاطرنشان کرد: النینو یا "پسر کوچک"، یک جریان آب گرم است که در اقیانوس اطلس شکل می‌گیرد و این جریان با جابجایی اش میزان تبخیر آب را بالا می‌برد.

وی اضافه داد: توده های ابری که تشکیل می‌شود سریع‌تر به سمت کشورهای شرقی می‌آید و به علاوه این توده‌ها پتانسیل بارشی بیشتری هم دارند.

باباجانی یادآوری کرد: بنا بر اعلام سازمان مدیریت بحران، قرار نیست به دلیل فعالیت این جریان سرمای بسیار زیاد و متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم، اما بارش‌های جوی بیشتری خواهیم داشت.

به گفته این مسئول استان کرمانشاه نیز مانند سایر نقاط کشور در همین اندازه از پدیده النینو متاثر می‌شود، همانگونه که در چند وقت اخیر بارش‌های خوبی را در استان شاهد بودیم.

باباجانی تاکید کرد: ما در اولین بارش 150 میلی‌متر و در بارش اواخر هفته گذشته 20 میلی‌متر بارندگی در استان داشتیم که رقم‌های خوبی هستند.

وی تصریح کرد: سرمای بسیار شدیدی پیش‌بینی نشده، اما هماهنگی لازم برای تامین سوخت مردم با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت گاز، پالایشگاه کرمانشاه و شرکت توزیع برق انجام شده که اگر سرمایی هم رخ داد کمترین مشکل و آسیب ایجاد شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.