سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

راه های ارتباطی مناطق عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ساماندهی است

مدیرکل امورعشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه های ارتباطی مناطق عشایری این استان نیازمند مرمت، ساماندهی و توجه جدی مسئولان برای بازگشایی در فصل بارندگی و سرما است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید علی پور افزود: کهگیلویه و بویراحمد سه هزار و 500 کیلومتر جاده عشایری در 220 محور دارد که با توجه به خاکی بودن بخش عمده ای از آن نیازمند بسیج تجهیزات برای بازگشایی است.

علی پور ابراز داشت: 90 درصد از راه های عشایری این استان خاکی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر هشت دستگاه ماشین آلات راهداری در حال بازگشایی راه های عشایری هستند.

وی با اشاره به کوهستانی و برفگیر بودن بخشی از این راه های ارتباطی تصریح کرد: مرمت این جاده ها برای سهولت عبور و مرور عشایر ضروری است.

وی گفت: بهسازی و مرمت راه های عشایری این استان نیازمند ساخت ابنیه فنی شامل پل، آب نما، آبگذر و شن ریزی است.

وی با این که راه های عشایر کهگیلویه و بویراحمد هر سال بازگشایی می شود افزود: این مسیرها بر اثر بارندگی های فصلی، نبود ابنیه فنی لازم و استفاده همزمان کشاورزان از آن تخریب می شود.

وی با اشاره به تولید 54 درصد گوشت قرمز و 37 درصد شیر از سوی عشایر کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: عشایر این استان نقش مهمی در تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند که این امر لزوم توجه به تقویت زیرساخت های رفاهی آنها را دو چندان کرده است.

علی پور با بیان اینکه جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد 35 درصد صنایع دستی شامل 10هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می کند، ابراز داشت: ساماندهی زیرساخت های زندگی غشایر مورد توجه دولت یازدهم است.

12در صد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: راه ، ارتباطی ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.