سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیاده راه سازی تهران، طرح شعاری است

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: زیر ساخت‌های مناسب برای اجرای الگوی پیاده‌راه سازی که یکی از الگوهای‌ شهرسازی نوین محسوب می‌شود در تهران فراهم نیست.

محمد مهدی تندگویان، عضو‌ کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به معضلات احداث پیاده‌ راه در تهران، اظهار کرد: الگوی پیاده راه‌ در دنیای برای این امر در تهران فراهم نیست و همچنین شبکه‌ حمل و نقل پیچیده تهران مانع از اجرای این الگوی است.

وی افزود: زیر ساخت‌های کشور‌های دیگر به گونه‌ای استاندارد طراحی شده که با قطع مسیری می‌توانند جایگزین آن را مشخص و پیاده راه تعبیه کنند اما در تهران بعد از گذشت چند سال هنوز مشکلات پیاده راه خیابان 17 شهریور برطرف نشده و علاوه بر مشکلات اصناف، حتی ساکنان نیز نمی‌توانند با خودروی شخصی به منزل بروند.

 تندگویان با بیان اینکه پیاده راه سازی طرح مناسبی برای رها شدن از آلودگی تهران نیست، ادامه داد: طرح پیاده راه سازی در تهران مقطعی و شعاری است و از سوی دیگر کارکارشناسی و عملی برای آن انجام نشده است چرا که در گذشته طرح جامعی برای تهران نبوده که امکان پیاده راه سازی در حال حاضر فراهم شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: طرح جامع برای 20 سال آینده تهران نمای مطلوبی را پیش بینی می‌کند ودر حال حاضر اجرای چنین الگوهایی تنها  هزینه‌های گزاف به همراه خواهد داشت که نتیجه نهایی آن نیز مقرون به صرفه نیست.

 تندگویان با بیان اینکه طرح پیاده راه سازی یکی از الگوهای شهرسازی نوین محسوب می‌شود بیان کرد: زیر ساخت‌های شهرسازی نوین در تهران قابلیت اجرایی ندارد و راه حل مناسب و از از آلودگی هوا نیست.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به پیاده راه سازی شانه چپ خیابان ولیعصر تاکید کرد: طرح پیاده‌ راه سازی خیابان ولیعصر بیهوده است که با احداث آن مشکلی برطرف نمی‌شود و حتی سلامت مردم نیز به خطر می‌افتد چرا که تردد خودروها در کنار پیاده راه موجب می‌شودت تا مردم هوای آلوده تنفس کنند و این امر با استاندارد‌های پیاده راه سازی مغایر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.