سیدمرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی در گفتوگو با خبرنگار
مجلس گروه
سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با حضور برندهای خارجی در کشور با بیان اینکه در حال حاضر شاهد نفوذ نرم فرهنگی در این دوران هستیم، اظهارداشت: از مدتها قبل پیش بینی میکردیم که پس از برجام غربیها فضا را برای نفوذ مساعد خواهند دید و در حال حاضر با توجه به حضور برندهای خارجی در کشور شاهد آغاز یک حرکت مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی هستیم.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نفوذ واقعی زمانی رخ میدهد که ایده، فکر و اندیشههای گروهی در غالب فعالیتهای فرهنگی، اقتصادی و خدماتی و به شکل نرم بر جامعهای حاکم شود.
حسینی با بیان اینکه در زمینه ورود هیأتهای اقتصادی باید با دقت رفتار شود تا جامعه ایرانی به سمت مصرف گرایی هدایت نشود، تصریح کرد: شاید 10 سال دیگر متوجه شویم که فرهنگی بر جامعه ایرانی حاکم شده که دیگر برای تغییر آن فرهنگ فرصتی نخواهد بود و نمیتوان آن را به راحتی تغییر داد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: در واقع کشورهایی که در تلاشند برندهای خاصی که معمولا مواد مصرفی هستند را به ایران برسانند، ثابت کردهاند که برای مردم ایران دلسوز نبوده و بیشتر به دنبال یافتن متحدان و همفکران خود در داخل کشور و خطدهی و القای فرهنگ بیگانه هستند.
نماینده مردم قزوین اظهار داشت: بارها وزیر ارشاد را به کمیسیون فرهنگی احضار کردهایم و در این زمینه اعتراضاتی به ایشان ابلاغ شده، ولی این اعتراضات زمانی نتیجه میدهد که دولت نیز با نمایندگان هم راه شود و از ورود مواردی که سبک زندگی ایرانی را به خطر میاندازد جلوگیری کند و قطعا مردم نیز باید نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه مخالفت نمایندگان مجلس با این قبیل مشکلات فرهنگی منجر به فریاد مخالفانی میشود که میگویند اجازه کار به دولت داده نمیشود، خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت آمادگی انتقاد را ندارد و هر زمان نمایندگان نسبت به مسئلهای اعتراض میکنند، از سوی دولت متهم به کارشکنی میشوند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تاکید کرد: مهمترین راه مقابله با نفوذ فرهنگ غربی بالا بردن آگاهی اقشار جامعه است و در این راستا همه رسانهها باید پای کار باشند و به میدان بیایند.
انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.