سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

سامانه جدید سوئیچینگ در فرودگاه اهواز راه اندازی شد

سامانه‌ی جدید سوئیچینگAFTN برای مبادله پیام‌های هوانوردی بر روی بستر IP در فرودگاه اهواز نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه  خبرنگاران جوان از اهواز؛ به منظور بهبود و بروز رسانی سامانه کشوری سوییچینگ AFTN و همچنین ارتقای امنیت و سرعت مبادله اطلاعات، سیستم جدید سوییچینگ پیام‌های هوانوردی توسط متخصصان شبکه پیام‌های هوانوردی بطور کامل طراحی، تولید و در حال پیاده‌سازی در فرودگاه‌های کشور و مرکز سوییچینگ AFTN کشور می باشد.

در فاز اول اجرایی این پروژه بزرگ، انتقال زیرساخت شبکه AFTN  و مبادله پیام‌های هوانوردی بر روی بستر IP٬ استقرار و پیاده‌سازی سامانه جدیدAFTN  در فرودگاه اهواز در دستور کار قرار گرفت و مطابق برنامه زمانبندی اجرا گردید.

این سیستم محدودیتی در سرعت انتقال اطلاعات هوانوردی بر روی بستر IP نداشته و کلیه تمهیدات امنیتی مانند احراز هویت گیرنده و فرستنده پیام، رمزنگاری پیشرفته اطلاعات ارسالی و امکان استفاده از امضای دیجیتال و زیرساخت PKI را پیاده‌سازی کرده است.

عدم محدودیت نرم‌افزاری تعداد کانال‌های ارتباطی بر روی هر سرور، سیستم آرشیو پیام استاندارد و سریع، پشتیبانی از سخت افزارها و ماژول‌های ارتباطی سیستم قبلی و عدم نیاز به سخت افزارهای جدید و امکان مبادله داده‌های باینری بر روی شبکه AFTN ، افزایش چشمگیر سرعت پردازش و مبادله پیام‌های هوانوردی، افزایش امنیت مبادله پیام‌های هوانوردی، کاهش میزان خرابی و قطعی خطوط، کاهش زمان عیب‌یابی و رفع عیب قطعی‌ها ، افزایش سرعت جستجوی پیام‌های آرشیو شده از دیگر مزایای این سامانه جدید به شمار می روند.

شایان ذکر است: فرودگاه اهواز اولین و تنها فرودگاه ایران است که کلیه کانال‌های سامانه AFTN خود را بطور کامل IP BASE نموده و سخت‌افزارهای خطوط قدیمی تلکس را جمع‌آوری کرده است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.