سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قشقاوی: بوروکراسی، دشمن سرمایه‌گذاری و عدم جذب توریست است

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امورخارجه گفت: بوروکراسی، دشمن سرمایه گذاری و عدم جذب توریست است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امورخارجه در نشست مشترک استانداران با مسئولان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: امروز بوروکراسی، دشمن سرمایه‌گذاری و عدم جذب توریست در کشور محسوب می‌شود که باید برای حل آن گام برداریم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان برنامه ششم ما باید 25 میلیون توریست داشته باشیم اما امسال 5 میلیون و 200 هزار نفر توریست از کشورمان بازدید کرده‌اند که اگر فاصله بوروکراسی را کم کنیم می‌توانیم به این میزان توریست دست یابیم.

قشقاوی با بیان اینکه را باید تجارب سایر کشورها را به داخل کشور منتقل کنند، ادامه داد: رفع تنش با همسایگان یکی از شاخص‌های دیپلماسی موفق است که می‌تواند با مولفه هایی همچون همکاری های منطقه ای، اقتصادی و فرهنگی در ارتباط باشد.

وی ادامه داد: کشوری همچون ایران که وسعت برخی استان‌های آن از برخی کشورها بزرگتر است دارای ظرفیت‌های زیادی است که باید از آن استفاده کرد.

معاون وزیر امورخارجه قشقاوی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه 28 نمایندگی در داخل کشور دارد، خاطرنشان کرد: از این 28 نمایندگی 22 نمایندگی در استان‌ها و 6 نمایندگی هم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند.

قشقاوی افزود: استاندار اصفهان طرحی را مطرح کرده است که بر اساس آن شورای روابط خارجی در هر استان به ریاست استاندار و دبیری رئیس نمایندگی وزارت خارجه در آن استان تشکیل شود تا مجموع پتانسیل موجود در استان معرفی و در زمینه جذب سرمایه گذار وگردشگر اقدام لازم انجام شود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این است قدرت استانداران واقعی نیست هر چند که رئیس شورای برنامه‌ریزی و نماینده عالی دولت در استان‌ها هستند اما قدرت لازم را ندارند و بعنوان مثال در مرزها هر ارگانی می‌گوید، وظیفه ذاتی خود را دارد.

معاون وزیر امورخارجه گفت: باید یک نفر در استان‌ها حرف اول و آخر را بزند تا سرمایه‌گذار نیز تکلیف خود را بداند.

قشقاوی اظهار داشت: ما باید تا پایان برنامه ششم 25 میلیون توریست را داشته باشیم اما این درحالی است که امسال 5 میلیون و 200 هزار توریست داشته‌ایم که اگر فاصله بروکراسی را کم کنیم، می‌توانیم این امر را محقق کنیم.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.