سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنچه در جعبه جادویی دردسرساز می‌شود

امروزه شبکه‌های ماهواره‌ای چنان بر زندگی افراد رخنه کرده که مخاطبان زیادی را به ویژه کودکان و نوجوانان به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه پخش برنامه‌های ماهواره‌ای به گونه‌ای شده است که مخاطبان زیادی را پای گیرنده‌های خود کشانده و کودکان و نوجوانان هم تماشای این جعبه جادویی می‌نشینند تا لحظات شادی را برای خود رقم بزنند.

اما غافل از اینکه ین برنامه‌ها می‌تواند به فرهنگ جامعه لطمه بزند و اثرات مخربی را در ذهن کودکان به جای گذارد.

اما سؤال اینجاست که آیا این کارتون‌ها و انیمیشن‌ها توانسته جایگزین کارتون‌های آموزنده شود؟

اما در این خصوص امان‌الله قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: بطور کلی پخش کارتون‌های ماهواره‌ای برای کودکان و نوجوانان مضر است و باعث تخریب فرهنگ یک جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: کودکان به دلیل این که تأثیر پذیری بیشتری دارند انتقال این کارتون‌ها باعث مغز‌شویی در کودکان می‌شضود و ناهنجارهایی را به همراه می‌آورد.‌

این جامعه شناس در خصوص راهکارهای مؤثر آن اشاره کرد: یکی از مهمترین راهکارهایی که می‌تواند باعث رشد و شکوفایی کودکان شود پخش کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از شبکه‌های صدا و سیما است . کودکان با پخش این سریال‌ها و برنامه‌های آموزنده می‌توانند لحظات شادی را تجربه کنند.

وی با بیان این که پخش این سریال‌ها و کارتون‌های آموزنده نقش تربیت فرهنگی را ایفا می‌کند عنوان کرد: پخش این سریال‌ها و کارتون‌های آموزنده در تربیت فرهنگی کودکان مؤثر است و باعث انتقال فرهنگ جامعه می‌شود.

وی در پایان گفت: والدین با انتخاب مناسب سی دی‌ها و کارتون‌های مناسب می‌توانند به رشد و خلاقیت کودکان کمک کنند. / م ه


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.