سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تلاش برای جلوگیری از ورود مرغ های آنتی بیوتیک دار در آذربایجان شرقی

مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی استان در نشستی با حضور معاون فنی و عمرانی استاندار بررسی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛ در این نشست ابتدا نمایندگان اتحادیه ها وتشکل های مختلف کشاورزی باطرح مسائل مربوط به حوزه های خود خواستار توجه و حمایت ویژه مدیریت استان شدند.

در این نشست مشکلات کشتارگاه های مرغ ، بسته بندی های مناسب، بازار گردانی محصولات صادراتی ،تسهیلات کم بهره ، تامین امکانات معیشتی ازجمله سوخت ، آب ، نبود میدان دام و تجهیزات پشم چینی و شیردوشی برای عشایر ،بررسی شد

همچنین بررسی تعرفه های متفاوت برق ، خرید تضمینی شیر ، تولید وعرضه عسل نامرغوب در استان و دیگر موانع تولید و صادرات محصولات کشاورزی از مسائل و مشکلات مطرح شده از طرف نمایندگان اتحادیه ها وتشکل های مختلف کشاورزی از دیگر موضوعات این نشست بود.

یکی از مسائل مهم مطرح شده در این جلسه نبود حمایت از مرغداران برای تولید و فروش مرغ های بدون آنتی بیوتیک بود که نبود توجیه اقتصادی ، بازهم مرغ های آنتی بیوتیک دار به بازار عرضه می شود.

در این نشست ، مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز با بیان این که عرضه محصولات سالم و کیفی، از اهداف عمده این سازمان است بخشی نگری و برخورد های دوگانه در برخی حوزه ها ازجمله در بخش صدور پروانه و نبود تسهیلات با بهره کم را از مشکلات این عرصه دانست و گفت : در پرداخت تسهلات 16 درصدی ، صندوق توسعه کشاورزی ، و نیز در تولید بهداشتی و غذای سالم باید بیش از پیش تلاش شود و تمهیدات بیشتری در حمایت از بخش کشاورزی در نظر گرفته شود.

معاون فنی و عمرانی استاندار نیز بعد از شنیدن این مسائل و مشکلات ، نقش کشاورزی و تولیدات آن را در اقتصاد کشور خصوصا در بحث اقتصاد مقاومتی مهم و موثر دانست و گفت : مسائل مطرح شده حتما پیگیری می شود .

پورمهدی ، بخش کشاورزی را یکی از محورهای توسعه استان دانست وافزود : موضوع آب ، قیمت تمام شده محصولات ، بسته بندی و کیفیت ، هدف گذاری در تولید و صادرات و استفاده از تجارب کشورهای موفق در بخش کشاورزی از مسائل مهم دیگر این بخش است که باید توجه زیادی کرد.

وی افزود : عین همین جلسه در شهرستان ها هم برگزار شود تا باحضور فرمانداران مسائل بررسی و حل شوند.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.