سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت صربستان با ایران در تولید بذر

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت تعاونی تولید روستایی کشور گفت: با مشارکت کشور صربستان قرار است در تولید گندم، جو و ذرت فعالیتی را در ایران آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید وحید رضا ابطحی مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت تعاونی تولید روستایی کشور در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 62 اتحادیه استانی و شهرستانی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که علاوه بر اراضی 3 میلیون و 200 هزار هکتار در سطح کشور نیز 4 میلیون هکتار هم که 8 درصد آن اراضی دیم و بیش از 30 درصد اراضی آبی کشور هستند نیز تحت پوشش شرکت‌ها هستند.

وی با اشاره به هزار و 369 کانون افزایش بهره‌برداری از بخش کشاورزی گفت: این کانون با کمک دولت می‌تواند قدم‌های محکم و استواری در فرهنگ‌سازی بردارند به گونه‌ای که این امر تأثیر بسزایی در منابع آبی و خاکی کشور دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی بیان کرد: بر اساس چشم‌اندازهای آتی امیدواریم در سال 1404 کارآمدترین اتحادیه در سطح ملی باشیم تا در بخش کشاورزی، خدمات متنوعی را ارائه دهیم هر چند که اتحادیه مرکزی در سال‌های گذشته نیز در تنظیم بازار محصولات کشاورزی همچون گوجه‌فرنگی، بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و کمک کشاورزان فعالیت بسزایی داشته است.

ابطحی با اشاره به تأسیس پژوهشکده تولید بذر در ایران اظهار داشت: با مشارکت کشور صربستان قرار است در تولید گندم، جو، ذرت و آفتابگردان فعالیتی را در ایران آغاز کنیم و از طرفی با مشارکت موسسات داخلی همچون موسسه ثبت گواهی بذر و موسسه تغییر و اصلاح بذر که کار خود را از سال 92 در کشور شروع کردند نیز به تولید این محصولات که اقلامی از آن از صربستان وارد ایران می‌شود ادامه دهیم تا بتوانیم با همکاری صربستان پژوهشکده تولید برق در ایران را تأسیس کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.