سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با اضافه وزن هدف جدی سازمان بهداشت جهانی

مبارزه با اضافه وزن یکی از اهداف جدی سازمان بهداشت جهانی است.

دکتر پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چاقی به علت عوارض گسترده و وسیع می‌تواند کلیه دستگاه‌های بدن ما را درگیر کند.سکته قلبی و مغزی، فشارخون بالا و دیابت از عوارض چاقی به حساب می‌آید و مبارزه با اضافه وزن یکی از اهداف جدی سازمان بهداشت جهانی است.

فرح بخش افزود: بخش تغذیه و کاهش وزن برای عموم جامعه جالب و جذاب است.افراد سودجو راه‌های میان بر را برای لاغری بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که با زمان کوتاه‌تر می‌توانند میزان بیشتری از وزن خود را کم کنند.

وی افزود: متأسفانه عده بسیار زیادی از افراد سودجو و غیر متخصص وارد این حوزه شده‌اند و راه‌های میان‌بر را برای لاغری افراد توصیه می‌کنند که با زمان کوتاهتر میزان بیشتری از وزن خود را از دست می‌دهند.

فرح‌بخش تصریح کرد: افراد فکر می‌کنند که می‌توانند به راحتی و به سرعت وزن خود را کم کنند که معمولاً با استفاده از این روش‌ها دچار عوارض جدی و متعدد می‌شوند.رژیم‌های غلط غذایی در فضای مجازی و اینترنت گسترش پیدا کرده است.افراد زودباور فکر می‌کنند به راحتی و بدون مراجعه به پزشک تغذیه می‌توانند از این رژیم‌ها استفاده نمایند و وزن خود را کاهش دهند.

وی اظهار کرد:این کاهش وزن‌های غیر اصولی و سریع می‌تواند عوارض جدی از قبیل چرب شدن کبد، ریزش مو، خشک شدن پوست، سنگ‌های کیسه صفرا و آسیب‌های کلیوی را در پی داشته باشد.برای لاغر شدن باید حتماً تحت نظر پزشک تغذیه باشیم و الگوهای صحیح غذا خوردن را رعایت کنیم.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: هدف از لاغری از دست دادن چربی‌های اضافه در بدن است، نه از دست دادن آب میان بافتی و عضلات، متأسفانه به وفور در رژیم‌های غلط غذایی شاهد این امر هستیم.افراد باید مراقب‌ باشند که برای لاغر شدن تنها توجه به تراز و کم کردن کیلوهای اضافی وزن می‌تواند عواقب خطرناک و مرگباری را برایشان در پی داشته باشد.تنها کاهش وزن و لاغر شدن مورد توجه نیست بلکه هدف درست لاغر شدن و پایداری وزن کاهش یافته در مدت طولانی می‌باشد.

فرح بخش ادامه داد: روزانه قرص‌های متعددی وارد بازار دارویی می‌شوند، این داروها مجوز لازم وزارت بهداشت را ندارند که بازار قاچاق پر رونقی را برای بعضی افراد سودجو و غیر متخصص فراهم می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قصد استفاده از قرص‌های مخصوص لاغری را داریم باید توجه کنیم که مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و درمان داشته باشند و ثانیاً توسط متخصصین این امر توصیه گردد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.