سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد دولتی بخش تعاون را کم رنگ کرده

یک کارشناس اقتصادی گفت: تعاون یکی از اساسی‎ترین بخش‎های اقتصادی است و می‎تواند در شهرهای متوسط و کوچک اشتغال‌زایی مناسبی را به همراه داشته باشدامابا توجه به دولتی بودن اقتصاد نقش آن کم‎رنگ بوده است.

سیدمهدی صادق کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش تعاون در بسته حمایتی دولت گفت:  اصل 44 قانون اساسی اقتصاد را به سه بخش دولتی، تعاون و خصوصی تقسیم می‌کند که بیشترین سهم را بخش دولتی دارا است.

وی همچنین افزود: دولت با ابزارهایی که در دست دارد به رقیبی سرسخت بخش خصوصی و تعاون تبدیل شده و نقش آنها را در اقتصاد کم‌رنگ‌ کرده است.

صادق گفت: شرکت‎های تعاونی به دلیل اصلاحاتی که در زیرساخت‎های آنان صورت نگرفته است در زمینه تأمین مالی موفق نبوده‌ و علت این امر آن است که این بخش از بنگاه‌های مالی کوچکی تشکیل شده که قابلیت رقابت با محصولات و شرکت‌های بزرگ را  ندارند و عموما به دلیل توان مالی پایین یا شکل نگرفته‌اند یا پس از زمان کوتاهی ورشکست شده‌اند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: تعاون یکی از اساسی‎ترین بخش‎های اقتصادی است و می‎تواند  در شهرهای متوسط و کوچک اشتغال‌زایی مناسبی را به همراه داشته باشدامابا توجه به دولتی بودن اقتصاد نقش آن کم‎رنگ بوده است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعاون ، اقتصاد ، دولت ، نقش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.