سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشته‌های کم فایده و کم اثر باید حذف شوند

نماینده ادوار چهار دوره مجلس شورای اسلامی گفت: باید برخی رشته‌های کم فایده و کم اثر و رشته‌هایی که اشتغال در آن‌ها موجب نگرانی خانواده‌ها می‌شود حذف شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز دکتر خباز نماینده ادوار چهار دوره مجلس شورای اسلامی در نشستی که در خبرگزاری ایسکا نیوز برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد‌ اسلامی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که می‌توانیم آن را از دستاوردهای انقلاب بدانیم چه بسا افرادی در صدد بودند که این دانشگاه را خراب کنند، اما موفق نشدند و این دانشگاه توانسته گام‌های بلندی را بردارد.

خباز افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تنها یک وزارتخانه نیست بلکه هر سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان را در بر دارد و این نکته بسیار مهم است که یک ریال هم بودجه دولتی دریافت نکرده است.

وی بیان کرد: دانشجویان در مقطع کارشناسی روش تحقیق را یاد می‌گیرند و علم زیادی را نمی‌آموزند، اما در مقطع کارشناسی ارشد است که همه تحقیقات و پژوهش‌های مقطع کارشناسی به بار می‌نشیند، به همین دلیل به این مقطع که زمان باروری یک درخت است باید توجه ویژه‌ای شود، از این رو است که بحث توسعه تحصیلات تکمیلی و حمایت از آن مطرح است.

 وی اظهار داشت: پیشنهاد بر این است که رشته‌هایی که به ویژه در تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته می‌شود، بر مبنای مزیت‌های نسبی منطقه‌ای باشد، مثلاً که در جایی کار و فعالیت معدن قوی است، باید سعی شود رشته‌های معدن را توسعه دهند، تا امکان اشتغال متناسب هم وجود داشته باشد.

نماینده ادوار چهار دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید جلوی برخی رشته‌هایی که کم فایده و کم اثر هستند و همچنین اشتغال در زمینه آنها در آینده موجب نگرانی‌های خانواده‌ها خواهد شد، گرفته شود و حال که این فرصت حمایت پیش آمده باید رشته‌های جدید و پر کاربرد را جایگزین نماییم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.