سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر نیرو:

نگرانی بابت تامین برق تا ابتدای تابستان 95 نداریم

معاون وزیر نیرو گفت: 800 مگاوات نیروگاه جدید وارد شبکه سراسری برق کشور خواهد شد و نیاز کشور تا اوایل تابستان 95 در اقصی نقاط کشور تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در نشست خبری امروزش در جمع خبرنگاران گفت: تابستان سال‌جاری در حالی رقم خورد که حداکثر پیک بار کشور به 50 هزار و 177 مگاوات رسید و این در حالی است که در تابستان 93 حداکثر بار 46 هزار و 600 مگاوات بوده است

وی افزود: افزایش بیش از 3 هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به سال قبل ناشی از افزایش حدود یک میلیون و 400 هزار اشتراک جدید در واگذاری انشعاب‌های جدید در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی و خدمات اداری، تجاری و صنعت بوده است.

فلاحتیان در خصوص فعالیت‌های صنعت برق در سال‌جاری گفت: از اوایل سال 1394 تاکنون 592 مگاوات نیروگاه جدید اضافه شده که حدود 87 مگاوات آن مربوط به مولدهای مقیاس کوچک و 25 مگاوات آن مربوط به نیروگاه‌های گازی است و تا اوایل تابستان 95 حدود هزار و 250 مگاوات نیروگاه جدید وارد شبکه سراسری برق کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: با ورود این نیروگاه‌ها که بالغ بر 800 مگاوات هستند نیاز کشور را تا اوایل تابستان 95 در اقصی نقاط کشور تأمین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 650 هزار اشتراک جدید به  مشترکین صنعت برق کشور اضافه شده است همچنین حدود 100 هزار روستا دارای برق شده است در مجموع بالغ بر 3 هزار و 200 مگاوات به ظرفیت ایستگاه‌های برق اضافه شد.

وی همچنین در حوزه مسائل نیروگاه‌های تجدیدپذیر و سرمایه‌گذاری‌های در حال انجام گفت: خوشبختانه استقبال کم‌نظیری از سوی شرکت‎های داخلی و خارحی جهت سرمایه‌گذاری بر روی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و ایجاد نیروگاه‌های تجدید پذیر شده است که برخی از این فعالیت‌ها به ثمر نشسته و قراردادهایی هم منعقد خواهد شد.

** آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق

معاونوزیر نیرو  در ادامه گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق از 13 آبان 94 آغاز به کار میکند.

وی افزود: نمایشگاه امسال با حضور 541 شرکت خارجی و داخلی برگزار می‌شود و نکته بارز این نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل حضور 200 شرکت خارجی و 341 شرکت داخلی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تعاملی که بین سرمایه‌گذاران خارجی و سازندگان داخلی وجود دارد سطح کیفیت خدمات صنعت برق افزایش یابد و موضوع انتقال تکنولوژی در دوران پساتحریم در راستای افزایش کیفیت محصولات داخلی و خدمات مرتبط را شاهد باشیم.

معاون وزیر نیرو گفت: عمده کشورهای صاحب تکنولوژی در نمایشگاه امسال حضور دارند و از کشورهای کره جنوبی، چین، اسپانیا، هنگ‌کنگ، هندوستان، جمهوری چک، ژاپن، سویس، بلژیک، امارات، تایوان، اوکراین، فنلاند و آمریکا شرکت کرده‌اند و بدون شک شاهد نمایشگاه پررونق‌تری نسبت به سال قبل خواهیم بود.

وی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، در خصوص وضعیت بدهی مشترکین گفت: وضعیت بدهی وضعیت قابل قبولی نیست تعدادی از مشترکین در بخش‌های اداری، صنعتی و خانگی بدهکار هستند و در حالی که صنعت برق نیازمند این بهای مصرف است تا تأمین تولید نیرو در این بخش عظیم به آسانی جلو رود در حال حاضر مانده مطالبات ما از مشترکین حدود 5 هزار میلیارد تومان است که این سهم رقم تأسف‌باری است در حالی که ما برای زیرساخت‌های صنعت برق نیاز به سرمایه‌گذاری داریم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.