سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه همدان؛

شهادت، تکلیف بسیار سنگینی را برای بازماندگان به جا می گذارد

تشییع پیکر پنجمین شهید مدافع حرم همدان پیکر پنجمین شهید مدافع اهل حرم همدان بعد از خطبه های نماز جمعه این شهر تشییع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان  با اشاره به رشادت های شهدا برای دفاع از مظلومان و اسلام گفت: شهادت تکلیف سنگینی را بر عهده بازماندگان می گذارد که باید به آن عمل کرد.

آیت الله محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان گفت: میرسیدعلی همدانی توانست با تلاش خود آسیای میانه را با اسلام آشنا کند.

وی بیان داشت: برای برگزاری همایش میرسیدعلی تلاش های فراوانی شده است و این افتخاری است برای مردم همدان که یونیسکو امسال را به نام این شخصیت همدانی نامگذاری کرده است.

این مقام مسئول ضمن تشکر از حضور مردم در روز 13 آبان  گفت: تا زمانی که آمریکا در دنیا به ظلم و ستم می پردازد شعار مرگ بر آمریکا وجود دارد.

آیت الله محمدی در سخنانی به قیام عاشورا اشاره داشت و اظهار داشت: دهه اول محرم با شور و عشق فراوانی برگزار می شود اما دهه دوم محرم که مصیبت ها و آوارگی اهل بیت آغاز می شود روضه ها و عزاداری ها تعطیل است که جا دارد مردم متدین به این امر توجه خاصی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از لحطه شهادت امام حسین(ع) آبات قرآن یکی پس از دیگری به عرصه ظهور رسیده است بیان داشت: بعضی افراد با دیدن این آیات و نشانه ها متحول شده اند و راه سعادت را در پیش گرفتند و بعضی نیز در جهل و نادانی به سر می برد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه مکتب ما مکتب اهل بیت است گفت: اسلام به مهربانی و رئوفیت توجه ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: در احادیث بسیاری به حوادث آخرزمان اشاره شده است و به جنایاتی که داعشی ها در حق اهل بیت و پیروان آنان روا میدارند پرداخته است.

ایت الله محمدی با اشاره به اینکه امروزه بعضی مسلمانان به نام اسلام به کشتن مسلمانان دیگر می پردازند افزود: داعش و همدستان آن ظلم های فراوانی در حق مسلمانان  می کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به سرگذشت حر در پیوستن به امام حسین گفت: شیخ الرئیس می گوید پروردگار برای راهنمایی انسان ها معجزه کلامی و کلی را فرستاده است که هر کس به تناسب معرفت خود از آن بهره می جوید.

وی بااشاره به آثار زیانبار گناه در زندگی افراد بیان داشت: بعضی افراد که از نور رحمت الهی محروم می شوند همواره در زندگی خود مرتکب گناهان فراوانی می شوند.

 همچنین دبیر اجرایی همایش بین‌المللی میرسیدعلی همدانی که میهمان این هفته نمازگزاران بود در سخنانی درباره مقام علمی این عالم همدانی سخنرانی کرد.

 صفی الله صفایی گفت: میرسیدعلی همدانی بیش از 120کتاب و رساله در زمینه های فلسفه، جکمت، ادبیات و اخلاق به رشته تحریر در آورده است.

وی با بیان اینکه  بیش از 140مقاله از کشورهای جهان همچون تاجیکستان، هندوستان، پاکستان و الجزایر به دبیرخانه همایش رسیده است اظهار داشت: 30مقاله برتر به طور کامل چاپ خواهد شد و 30مقاله دیگر نیز به صورت خلاصه چاپ می شود.

 صفایی با اشاره به اینکه در همایش از کتاب میرسیدعلی همدانی رونمایی خواهد شد بیان کرد: رونمایی از تندیس وی در بلوار ارم ، نامگذاری یکی از خیابان ها و یک مجتمع آموزشی  به نام این شخصیت و برپایی نمایشگاه مشترک ایران تاجیکستان و ترکمنستان از جمله برنامه های این همایش بین المللی است.

دبیر اجرایی همایش میرسیدعلی همدانی با بیان اینکه همدان مأمن مفاخر و علمای بزرگی است گفت: امیدواریم بابرپایی  هرچه باشکوه تر این همایش  زمینه الگوسازی و آشنایی همگان با این شخصیت همدانی را فراهم کنیم.

همچنین  بعد از نماز جمعه همدان پیکر شهید مدافع حرم محسن فانوسی تشییع و در گلزار شهدای دره مرادبیگ زادگاه وی به خاک سپرده شد.

وی از نیروهای گروه 43 مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل امام علی (ع) بود که در عملیات محرم و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با تروریست های تکفیری به شهادت رسید.

گفتنی است این شهید بعد از سردار همدانی، شهید صانعی، شهید کرمی و شهید مصطفوی پنجمین شهید مدافع حرم استان همدان است.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.