سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تبدیل تبریز به مرکز تجاری فناوری کشور

سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز از هفته آینده در تبریز افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیر منطقه وی‍ژه علم وفناوری ربع رشیدی و دبیر این جشنواره در نشست اعضای ستاد سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی گفت : این نمایشگاه با هدف تبدیل شهر تبریز به مرکز خرید و فروش و تجاری کردن فناوری کشور برگزار می شود.

جهانگیری افزود : این نمایشگاه بستری است برای فعلیت بخشی پتانسیل جوانان و متخصصان کشور و حلقه وصل بین دستگاه ها و دانشگاه هاست.

وی گفت : در این جشنواره 927 طرح فناورانه ثبت نام کرده اند که در 16 کارگاه و دو نشست تخصصی ارائه خواهند شد.

به گفته جهانگیری ، سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی نسبت به سال های قبل تخصصی تر شده و خارج از استان نیز بیش از 70 طرح فناوری قبول کرده ایم و از دانشگاه ها درخواست شده که با رویکرد فناورانه در این نمایشگاه و جشنواره شرکت کنند.

استاندار نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش عوامل برگزاری این نمایشگاه ، رشد 30 درصدی شرکت کنندگان در آن را امید بخش و بسیار موفقیت آمیز خواند و گفت : در دوسال گذشته رشد چشمگیری در عرصه شرکت های دانش بنیان و علم وفناوری داشتیم و کارنامه 17 -18 ساله در این عرصه قابل قبول است اما کافی نیست.

جبارزاده گفت : این نمایشگاه قدمی مهم برای معرفی و تجاری سازی 927 طرح ارائه شده است و باید در بحث دانش بنیان و علم وفناوری در سطح بسیار خوب برگزار شود تا با ایجاد فن بازار( بازار فناوری) در تبریز ، این شهر را مرکز تجاری و مشاوره فناوری و حوزه دانش بنیان بکنیم.

وی با اشاره به حمایت همه جانب دولت و مدیریت استان از شرکت های دانش بنیان افزود : با توجه به پتانسیل استان و تحصیلات دانشگاهی بیشتر تولید کنندگان استان ، اکثر شرکت های موجود استان قابلیت دانش بنیان شدن دارند و باید با فراهم کردن مقدمات کار رتبه 4 کشوری فعلی استان ارتقا پیدا کند.

استاندار همچنین گفت : شرط بقا و حیات در عرصه های تجاری ، همین شرکت های دانش بنیان هستند و هرچقدر سمت و سوی تولید و صادرات براین اساس باشد ، در بازارهای خارجی که در جهت اقتصاد مقاومتی هم موثر و مورد هدف ماست ، حضور خوبی خواهیم داشت.

سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز 21 تا 25 آبان ماه از ساعت 15 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز ، برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاح آن نیز روز پنج شنبه 21 آبان ساعت 10 در همان محل خواهد بود.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.