سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو ارشد انصارالله یمن: عربستان آلت دست آمریکا در منطقه است

«علی العماد» با اشاره به جنایات عربستان در تجاوز به یمن تاکید کرد این کشور ابزاری برای پیشبرد اهداف آمریکا در منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «علی العماد» از رهبران انصارالله یمن شرکت کننده در مذاکرات گروههای یمنی در ژنو در مصاحبه با «مرکز مطالعات سیاست خارجی» اسپانیا گفت: همانطوری که عربستان سعودی ابزار آمریکا است، القاعده نیز ابزار ریاض برای تسلط این کشور بر منطقه است.

وی افزود: انصارالله یک جنبش اجتماعی و یک پروژه فلسفی است. ما به دنبال تشکیل یک دولت در یمن هستیم. جنبشی که بتواند از کشور خود با تمام ابزار مشروع و به نمایندگی از همه شهروندان خود دفاع کند.

این عضو ارشد انصارالله در ادامه یادآور شد: سعودی ها 25 سال است که در کشور ما مداخله می کنند و این دخالت چیز جدیدی نیست. یک رابطه مستقیم بین عربستان سعودی، آمریکا و القاعده در شبه جزیره عربستان وجود دارد. عربستان سعودی ابزار ایالات متحده است، همانطوری که القاعده در شبه جزیره عربستان، ابزار دست ریاض برای تسلط بر کشورهای منطقه است.

به گفته وی بسیاری از تروریست های مسئول حملات 11 سپتامبر از اتباع عربستان بودند. رسانه های غربی، عربستان سعودی را مسئول ایجاد، تامین مالی و آموزش افراد افراطی می دانند.

درحال حاضر عربستان سعودی با حمایت ایالات متحده، با «عبد ربه منصور هادی» همکاری می کند و تحت این اتحاد است که القاعده دارد در شبه جزیره عربستان و یمن مستقر می گردد. هدف اصلی این است که برای خفه کردن اقتصاد یمن، یک سناریوی جنگ در کشور ایجاد نمایند.
 
العماد تاکید کرد: ارتش یمن بازیگر اصلی در مبارزه است، و حتی یک ارتشی فرار نکرده و پناهنده نشده است. مشخص شده است که هدف از بمباران ائتلاف عربستان سعودی تخریب زیرساخت های عمومی و نظامی است که انصار الله بر آنها هیچ کنترلی ندارد. عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا سعی در وانمود کردن این دارند که انصار الله هدف این حملات است، در حالی که دارند تمام زیرساخت های یمن را از بین می برند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.