سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا خواستار اقدام گروه 20 برای حل بحران پناهجویان شد

اتحادیه اروپا از رهبران گروه 20 خواست تا به حل بحران مهاجرت در زمان دیدار ماه جاری میلادی در ترکیه کمک کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد تاسک» رییس اتحادیه اروپا و «ژان کلود یونکرن» رییس کمیسیون اروپا قرار است در نشست 15و 16 نوامبر به دنبال جلب حمایت جهانی برای پاسخ دادن به چالشی که اروپا در حال حاضر با آن روبرو است، حضور یابند.

این دو مقام ارشد اروپا در نامه‌ای به دیگر رهبران اتحادیه اروپا نوشتند: در نشست گروه 20، رهبران این گروه لازم است به چالش بحران مهاجرت نیز بپردازند و یک پاسخ هماهنگ و مبتکرانه را در دستورکار قرار دهند. گروه 20 با سیاست‌هایش همبستگی بین المللی را در حفاظت از پناهجویان از خود نشان دهد.

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد اعلام کرد: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 700 هزار آواره از طریق مدیترانه وارد اروپا شده‌اند. 

همچنین 3 هزار و 210 نفر از آوارگان نیز در دریا جان باخته و یا ناپدید شده‌اند. 

جنگ و ناآرامی‌های خاورمیانه و شمال آفریقا که با حمایت و مداخله نظامی آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده، به افزایش شمار آوارگان منجر شده و این امر اروپا را با بزرگ‌ترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم روبه رو کرده است. 

تاکنون بیشتر آوارگان سوری به کشورهای ترکیه، لبنان و اردن پناه می‌بردند، اما این روند در ماه‌های اخیر تغییر کرده است و آن‌ها راه پرمخاطره رسیدن به اروپا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.