سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 250 مرکز مشاوره ژنتیک در کل کشور

در حال حاضر حدود 250 مرکز مشاوره ژنتیکی در کل کشور است که 200 مرکز خصوصی و حدود 50 مرکز دولتی در حال فعالیت است.

دکتر حسین بختو رییس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مشاوره بیماری‌های ژنتیکی یا مادرزادی که منجر به معلولیت می‌شود جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی است، این سازمان خواهان آن است، که تعداد بیماری‌های ژنتیکی را کاهش و سطح سلامت را ارتقا دهد، به همین دلیل با جهاد دانشگاهی در برگزاری دوره‌های مشاوره ژنتیک همکاری کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان‌های مختلف همچون تهران، اصفهان، گلستان و یزد دوره‌های مشاور ژنتیک در حال اجرا است.

رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بیان کرد: دوره‌های مشاوره ژنتیک با همکاری جهاد دانشگاهی با گذراندن پزشکان عمومی به صورت تئوری و عملی انجام شد، تا در شهرهای مختلف جهت جلوگیری از بروز بیماری‌های ژنتیکی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 250 مرکز مشاوره ژنتیک در کل کشور است، که 200 مرکز خصوصی و حدود 50 مرکز دولتی فعالیت می‌کنند.

مختو اظهار کرد: این مشاوره‌های ژنتیک اکثرا برای کسانی است که یک بیماری ژنتیکی در خانواده دارند، ازدواج خانوادگی، مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج همچون سرطان و دیابت هستند و برای افرادی که در سنین بالا می‌خواهند بچه‌دار شوند.

وی در خصوص افراد سنین بالا گفت: این افراد با مراجعه به این مراکز می‌توانند آموزش ببینند که چند درصد امکان بیماری در جنینشان پیش می‌آید.

رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی واحد تهران در پایان خاطرنشان کرد: این سمینار برای ارتقاء، همکفری و هم‌اندیشی دوره‌های مشاوره ژنتیک برگزار شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.