سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اجرای طرح تحقیقاتی سفرون امیکس در اروپا

عضو شورای سیاستگذاری کشاورزی و غذای اتحادیه اروپا گفت: طرح تحقیقاتی سفرون امیکس (اطلاعات مربوط به میزان خلوص زعفران) در اروپا انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تریس نی در نخستین جشنواره ملی توسعه و تجارت زعفران در تربت حیدریه افزود: این طرح تحقیقاتی شامل مجموعه ای از اطلاعات علمی و ارایه چند روش برای تعیین میزان خلوص زعفران است.

وی افزود: در این تحقیقات و با کمک فناوری های روز و ابزار های مطالعه روی زعفران، می توان با تشخیص نوع تقلبی آن، از احتمال وجود افزودنی هایی نظیر براده آهن یا نمک در محصول زعفران آگاه شد.

تریس نی با بیان اینکه طرح تحقیقاتی سفرون امیکس یک مرجع معتبر است گفت: هنوز خیلی ها تعریف درستی از زعفران ندارند، بنابراین با کمک این مجموعه تحقیقاتی می توان به مفهوم واقعی زعفران رسید.

از مجموع 70 هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان خراسان رضوی، هشت هزار هکتار یعنی معادل حدود 12 درصد استان به اراضی شهرستان تربت حیدریه اختصاص دارد.

در حالی که میانگین تولید زعفران در خراسان رضوی چهار کیلوگرم در هر هکتار است، این رقم در شهرستان تربت حیدریه چهار و 2 دهم کیلوگرم در هکتار است که سالانه تولید 32 تن زعفران خشک را برای این خطه به همراه دارد.

انتهای پیام//گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.