سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد جواد لاريجاني؛

بصيرت، شاه کلید مقاومت در برابر تهديدات استكبار جهاني است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بيان اينكه در عصر كنوني خطر دشمنان دين، حتي مجالس عزاي امام حسين(ع) را هم تهديد مي كند، گفت: بصيرت شاه کلید مقاومت در برابر تهديدات استكبار جهاني است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جواد لاريجاني در سخنرانی یوم‌الله 13 آبان در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی، افزود: محصول اصلي بصيرت دشمن شناسی است و اگر نظام جمهوري اسلامي ايران به سلاح بصيرت مجهز شود، تهديدات و تحريم هاي استكبار جهاني بي نتيجه مي ماند.

وي با بيان اينكه در مقابل مسئله دشمن شناسي، دشمن هراسی مقدمه تسلیم در برابر دشمنان است، افزود: اطاعت از ولي امر و ولايت فقيه و شناخت دشمن در شرايط مختلف اساس بصیرت ديني است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: ما بايد با پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و الگوگيري از سيره اين بزرگواران در برابر دسيسه هاي استكبار جهاني مقاومت كنيم، چرا كه نظام جمهوری اسلامی بر پايه مکتب ائمه اطهار(ع) و عقلانيت اسلامي بنا شده است.

لاريجاني با بيان اينكه امروز پيشرفت و توسعه ايران اسلامي در علم و فناوری، استكبار را وادار به مذاكره با ايران كرده است، بيان كرد: نظام جمهوري اسلامي ايران به بركت حاكميت ديني به توانمندي هاي بي نظيري در منطقه رسيده كه طرح ها و ترفندهاي دشمنان را ناكام كرده است.

وي با اشاره به اينكه آمریکا به دنبال فراهم كردن زمینه تغییر نظام است، تصريح كرد: تغییر نظام ديني بزرگترین توهین به ملت ايران است و هيچ کس حق ندارد در تصمیمات ما دخالت کند، چرا كه اگر بنا باشد حكومتي تغيير كند حكومت آمريكا بايد زودتر از همه حكومت ها تغيير كند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: امروز ايران اسلامي با الگوگيري از مكتب اهل بيت(ع) و به پشتوانه حكومت ديني ماموريت پرچمداري مقاومت را در جهان اسلام بر دوش گرفته است و ما حكومت و ادعای رهبری آمریکا را معقول و مشروع نمی‌دانیم.

لاریجانی با اشاره به اينكه بر اساس منويات مقام معظم رهبري 13آبان روز افزایش بصیرت نسبت به دشمن است، اظهار كرد: به كار گيري تعاليم و معارف مكتب اهل بيت(ع) راهكار اصلي به دست آوردن بصيرت است.

وي گفت: آمريكا خيال مي كند كه ايران با حضور در مذاكره در برابر آنان زانو زده است، اما ملت ايران با حضور در صحنه هاي مختلف اين پيام را به آنان مي دهد كه هيچ گاه زير باز زور و ظلم نخواهند رفت.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بيان اينكه آمريكا براي از بين بردن عقايد ديني و تضعيف مكتب اهل بيت(ع) دسيسه هاي جديدي را به كار گرفته است، افزود: موضع شیعه و پیروان اهل بیت(ع) براساس دشمن شناسی است و همواره با بصيرت نقشه هاي استكبار را نابود كرده است.

لاريجاني با بيان اينكه خطه خراسان از قبل انقلاب و بعد انقلاب با فرمایشات مقام معظم رهبری خوب آشنا است، اظهار كرد: بارها مقام معظم رهبری مذاکرات هسته اي را عبرت آموز خواندند.

وي گفت: ما بايد فراموش نكنيم كه مقاومت ما در برابر آمریکا احیای «مکتب مقاومت» و شعار «ما می‌توانیم» است، بايد امید دشمن را به کمک بصیرت، آگاهی، همدلی و ايستادن در پشت سر ولی فقيه به ناامیدی تبدیل کنیم.

انتهای پیام//گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.