سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی بالا رفتن هزینه‌های کشت و تولید هر کیلو سیب‌زمینی:

کشاورزان خواستار افزایش قیمت سیب‌زمینی شدند

رئیس هیأت مدیره انجمن ملی سیب‌زمینی با بیان اینکه کشاورزان به ازای پرورش هر کیلو سیب‌زمینی 400 الی 500 تومان ضرر می‌دهند؛ خواستار افزایش قیمت این کالای کشاورزی در بازار شد.

محمدرحیم نیازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید هر کیلو سیب‌زمینی برای کشاورزان در حال حاضر 700 الی 800 تومان است گفت: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید هر کیلو سیب‌زمینی، کشاورزان و نیز انجمن انتظار دارند نرخ خرید هر کیلو سیب‌زمینی از کشاورز به هزار و 200 تومان افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر نرخ خرید سیب‌زمینی از کشاورزان 300 تا 550 تومان است که موجب شده کشاورزان در بخش پرورش سیب‌زمینی بیش از 300 تومان ضرر کنند.

نیازی با بیان اینکه میزان تولید سیب‌زمینی در سال‌جاری مشابه با سال گذشته است، گفت: سال گذشته میزان برداشت سیب‌زمینی 4 الی 4 میلیون و 500 هزار تن بود.

وی ادامه داد: سال گذشته سیب‌زمینی ایران به کشورهای عراق، ترکمنستان، آذربایجان و افغانستان صادر شد که بر این اساس دولت وعده کرد به ازای صادرات هر کیلو از این کالا به کشاورزان 150 تومان یارانه بدهد.

به گفته نیازی این وعده دولت تاکنون عملیاتی نشده و این در حالی است که بسیاری از کشاورزان به دلیل کمبود نقدینگی نتوانستند برای سال‌جاری سطح زیر کشت سیب‌زمینی مزارع خود را افزایش دهند.

رئیس هیأت مدیره انجمن ملی سیب‌زمینی با بیان اینکه سیب‌زمینی یک غذای سالم و پرمصرف در میان اقشار مختلف ایران است، تصریح کرد: دولت بهتر است برای حفظ سطح زیر کشت سیب‌زمینی در کشور با پرداخت یارانه امکان سر پا ماندن کشاورزان در این بخش را فراهم کند.

نیازی با انتقاد از عملی نشدن وعده پرداخت یارانه به ازای صاردات هر کیلو سیب‌زمینی در سال‌ گذشته خواستار تخصیص مبلغ 300 تومان به ازای صادرات هر کیلو سیب‌زمینی برای سال‌جاری شد.

رای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.