سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوزانو گزینه جدی فدراسیون است؟

بلاتکلیفی از نوع نیمکت والیبال

تیم ملی والیبال ایران شش ماه دیگر باید در مسابقات انتخابی المپیک حاضر شود اما هنوز تکلیف نهایی نیمکت مربی گری آن مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از پایان مسابقات جام جهانی والیبال و عملکرد نه چندان مطلوب تیم ملی ایران در آن مسابقات، مسئولان فدراسیون والیبال تصمیم گرفتند به بررسی ریشه‌ای درباره دلایل این ناکامی بپردازند.

 بررسی‌هایی که در قالب جلسات و کارگروه‌های متعدد با مربیان، پیشکسوتان، اصحاب رسانه و ... برگزار شد و در آخرین گام دو جلسه رودررو با حضور مسئولان فدراسیون و اسلوبودان کواچ ترتیب داده شد. پس از آن محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال ایران خبر از نهایی شدن تصمیم برای نیمکت تیم ملی تا 10 روز آینده داد. 10 روزی که با احتساب امروز تنها 3 روز از آن باقی مانده است. 

این در حالی است که  رییس فدراسیون والیبال ایران که چند روز قبل برای حضور در جلسات هماهنگی تور جهانی والیبال ساحلی به کیش سفر کرده است در گفتگویی بار دیگر اعلام کرده  که 10 روز آینده خبر نهایی عنوان می شود. پیش از آن هم عنوان شده بود قبل از آغاز لیگ برتر والیبال تصمیم گیری صورت خواهد گرفت. 

داورزنی این روزها در مصاحبه با رسانه‌های مختلف هنوز قطعیتی از ادامه همکاری با کواچ یا قطع همکاری با این مربی صربستانی نداده است. از طرفی گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه ‌های احتمالی جانشینی کواچ را هم رد می‌کند.

این روزها زمزمه‌های  متعددی در باب تصمیم نهایی فدراسیون به گوش می‌رسد، برخی‌ها معتقدند فدراسیون علاقه‌مند به ادامه همکاری با سرمربی صربستانی است به شرطی که نیمکت دستیارانش را تقویت کرده و گوش چشمی هم به دستیاران ایرانی داشته باشد. برخی دیگر هم بر این باورند که کواچ قطعا رفتنی است و فداسیون در حال بررسی گزینه‌های دیگر است. 

در بین گزینه های مطرح شده این روزها، نام رائول لوزانو بیشتر از باقی گزینه‌ها مطرح شده است. مربی آرژانتینی که به همراه تیم ملی والیبا لهستان مدال نقره جهان را کسب کرد و در المپیک 2008 موفق به کسب عنوان پنجمی شد. از آنجایی که رییس فدراسیون والیبال ایران معتقد است در صورت تغییر سرمربی تیم ملی ، باید گزینه‌ای به ایران بیاید که تجربه حضور در المپیک و مساقات جهانی را داشته باشد، نام این مربی آرژانتینی در بین دیگر گزینه‌های مطرح شده بیشتر برجسته می شود.

این  در حالی است که خبر مذاکره فدراسیون ایران با این مربی آرژانتینی هم شنیده شده و به نظر می رسد قطعیت داشته باشد و اصلا بعید نیست نیمک مربی گری تیم ملی والیبال ایران بار دیگر به یک آرژانتینی تعلق بگیرد.

با این حال باید منتظر ماند  دید وعده جدید داورزنی که باز هم صحبت از 10 روز آینده به میان آورده است چه زمان عملی خواهد شد. شاید بهتر باشد در آستانه حضور در مسابقاتی که شاید  بتوان از آن به عنوان مهم ترین نبرد برای ملی‌پوشان ایران دانست، هر چه زودتر تکلیف نهایی کادر فنی مشخص شود تا در پایان مسابقات انتخابی المپیک حسرت روزهای رفته و وقت تلف کرده را نخوریم.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.