سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

ساخت 530 باب مدرسه توسط خیرین در کشور

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس گفت: در سال‌جاری 530 باب مدرسه به همت خیرین در کشور ساخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید محمدرضا جعفری در نشست مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با رویکرد استفاده از ایده‌های جدید برای برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سال‌ آینده در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در امر مدرسه‌سازی با استفاده از ظرفیت خیرین است و قطعاً در این زمینه دنبال راهکارهای مناسب هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت در امر ساخت و ساز مدارس استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه همچنان در برخی از استان‌ها نیاز به ساخت مدارس و توسعه واحدهای آموزشی است که دولت به تنهایی قادر نیست آنها را اجرایی و عملیاتی کند، تصریح کرد: 40 درصد ظرفیت ساخت و ساز مدارس متعلق به خیرین و جامعه نیکوکار کشور است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس با بیان اینکه تاکنون خیرین مدارس متعددی را احداث کرده و به بهره‌برداری رساندند، گفت: در همین سال‌جاری 530 باب مدرسه ساخته شده در کشور به همت خیرین بوده است.

جعفری با یادآوری اینکه همچنان برخی از مدارس دونوبته اداره می‌شود و حتی مدارس استیجاری و نیازمند به مقاوم‌سازی در برخی از استان‌ها مشاهده می‌شود، افزود: تنها دو سوم مدارس کشور نوسازی و تجهیز شدند و یک سوم آنها همچنان نیازمند ایمن‌سازی هستند.

وی ضرورت توجه به نوسازی و تجهیز مدارس را یک امر ضروری و بنیادین اعلام کرد و ادامه داد: ما در نظر داریم در جشنواره‌های پیش روی خیرین مدرسه‌ساز از ظرفیت آنها برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، احداث مدارس شبانه‌روزی در مدارس روستایی و عشایری و تجهیز مدارس به امکانات جدید استفاده کنیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اردبیل ، ساخت ، مدرسه ، خیرین ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.