سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"ویروس"فضای آفریقای جنوبی را نا امن کرد

با وجود آنکه مشاغل و صنایع در آفریقای جنوبی تحت حملات سایبری دائمی قرار دارند، اما بسیاری از آنها هیچ راهبرد مشخصی برای امنیت سایبری خود ندارند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حداقل یک شرکت و کارگاه صنعتی از هر ده کارگاه در آفریقای جنوبی، یک حمله سایبری را طی یک سال گذشته تجربه کرده‌اند. این آمار، نتایج تحقیقات موسسه انگلیسی گرنت تورتون (Grant Thornton) است که در زمینه موضوعات سایبری منتشر شده است؛ اما دیوید ماهلوبو (David Mahlobo)، وزیر امنیت آفریقای جنوبی می‌گوید که این آمار تنها از لحاظ کمی درست است و از لحاظ کیفی قابل استناد نیست.

وی در این باره گفت: «در حال حاضر، هیچ شرکتی مجبور به ارائه گزارش‌های حملات سایبری یا هرگونه جرائم سایبری دیگری به دولت نیست، چرا که هیچ‌گونه الزام قانونی در این زمینه وجود ندارد؛ از این رو یک نیاز حیاتی به بررسی کیفی شرایط موجود در کشور وجود دارد. مجلس قانونی را تحت عنوان حفاظت از اطلاعات شخصی وضع کرده است، اما این قانون وضعیت موجود را اصلاح نخواهد کرد و نیازمندی‌ها را برطرف نمی‌کند.»

مسئولین امنیتی آفریقایی، معتقدند که نیازمند اطلاعات کافی برای پیش‌بینی حوادث سایبری در آینده هستند. آنها معتقدند بیش از نیمی از شرکت‌ها و مشاغل آفریقای جنوبی، هیچ راهبرد مشخصی برای امنیت سایبری خود ندارند و این موضوع بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد. بسیاری از آنها حتی نمی‌دانند که مورد تهاجم هکرها قرار گرفته‌اند. کارشناسان مدعی هستند که در صورت عدم اتخاذ راهبرد مشخص سایبری برای این کشور، آینده‌ای تاریک و نامعلوم در انتظار صنایع آفریقای جنوبی خواهد بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع:سایبربان

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.