سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز آمار ایران:

تورم نقطه به نقطه روستایی 10.3 درصد شد

تورم نقطه به نقطه روستایی 10.3 درصد شده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (11.1) کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش شاخص قیمت قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در مهر ماه سال 1394 از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

شاخص کل (بر مبنای 100=1390) در مهر ماه سال 1394 عدد ۲۲۷.۲ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 1/0 درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 10.3 درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (11.1) کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماه منتهی به مهر ماه سال 1394 نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم روستایی) 12.7 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه 1394 (12.9) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم 245.1 رسید که نسبت به ماه قبل 1.3 درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد 242.1 رسید که نسبت به ماه قبل 1.4 درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.7 درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه 11.6 درصد است.

شاخص گروه عمده "خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات " نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.3 درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به مهر ماه 1394 نسبت به دوره مشابه سال قبل 11.1 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه 1394 (10.8) افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در مهر ماه 1394 به رقم 215.1 رسید که 1.2 درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

میزان افزایش شاخص گروه عمده "کالاهای غیرخوراکی و خدمات" نسبت به ماه مشابه سال قبل 11.1 درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به مهر ماه سال 1394 نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه 14.1 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه 1394 (14.6) کاهش یافته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.