سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

هشدارهای جدی به گیاه خواران

یک کارشناس تغذیه در مورد رژیم گیاه خواری هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عاطفه نادری گفت: گیاه خواران مانع جذب آهن، کلسیم و ویتامین B12در بدن خود می شوند که این امر موجب بروز کمبود برخی از ویتامین ها و مواد مغذی در بدن می شود.

وی با توصیه رژیم همه چیز خواری به افراد ادامه داد: برخی افراد در رژیم گیاه خواری تخم مرغ را نیز حذف می‌کنند که باید با مشورت پزشک از مکمل‌های آهن و B12 استفاده کنند.

نادری گفت: دسته‌ای از گیاه خواران لبنیات هم مصرف نمی‌کنند که این افراد با کمبود کلسیم و ویتامین Dنیز مواجه می شوند و باید این کمبود را با کمک مکمل‌ها جبران کنند.گیاه خوارانی هم که لبنیات مصرف می‌کنند، توجه داشته باشندگیاه خواری مانع جذب کلسیم در بدن می‌شود.

وی افزود:کمبود آهن موجب بروز بیماری کم خونی ناشی از کمبود B12 ( کم خونی مگالوبلاستیک) می شودو باید با مصرف پنیر و تخم مرغ بخشی از این نیاز راجبران کنند.

نادری رژیم گیاه خواری را رژیمی کم پروتئین‌تر از رژیم همه چیزخواری دانست و یادآوری کرد:افراد می‌توانند بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن خود را با مغزها و حبوبات جبران کنند و تا حد امکان از همه گروه‌های غذایی استفاده کنند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: کرمانشاه ، هشدار ، گیاه ، خواران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.