سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار کتاب «رسوایی واتیکان» در ایتالیا

دو نویسنده ایتالیایی قصد دارند کتابی را درباره رسوایی‌های اخلاقی صورت‌گرفته در واتیکان، منتشر کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو نویسنده ایتالیایی کتابی با موضوع رسوایی‌های صورت‌گرفته در «واتیکان،» مرکز کلیسای کاتولیک، به رشته تحریر درآورده‌اند. آن‌ها قصد دارند بزودی این کتاب را منتشر کنند. ناشران کتاب می‌گویند این کتاب حاوی اطلاعات و مدارکی درخصوص رسوایی‌های گذشته کشیشان واتیکان است.  
 
این درحالی است که واتیکان امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت یک کشیش و یک زن به اتهام افشای اسناد محرمانه، خبر داد. این دو نفر عضو هیئتی هستند که «پاپ فرانسیس،» رهبر کاتولیک‌های جهان، به‌منظور بررسی مقدمات اعمال اصلاحات در کلیسای کاتولیک، تشکیل داده بود. واتیکان زن بازداشت شده را پس از آنکه متعهد شد با مرکز کلیسای کاتولیک، در روند تحقیقات همکاری کند، آزاد کرد.

«پاپ فرانسیس» ماه گذشته در جمع هزاران نفر در میدان «سنت پیتر»، بابت رسوایی‌های اخیر کشیشان و اسقف‌های کلیسای کاتولیک از مردم عذرخواهی کرد. وی از زمان انتصابش به‌عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان در سال 2013 (1392)، بدلیل رسوایی‌های اخلاقی کشیشان کلیسای کاتولیک و آزار جنسی کودکان بوسیله برخی از آن‌ها، چندین‌بار وادار به عذرخواهی از مردم شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.