سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرس؛ عامل اصلی کولیت روده

کولیت روده از بیماری‌های گوارشی است که منجر به مشکلات گوارشی می‌شود.

دکتر اسحاق حسین متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کولیت روده اظهار داشت: این بیماری در اثر التهاب و ورم روده به وجود می‌آید و متأسفانه آمار آن در ایران و دنیا در حال افزایش است و امروزه افراد زیادی به ویژه شهرنشین‌ها را گرفتار خود کرده است.

وی بیان کرد: در کولیت روده قسمت پایین روده فرد متورم می‌شود و اگر در اثر آن فرد دچار خونریزی و اسهال‌خونی گردیده و طول درمان آن طولانی مدت است ولی خوشبختانه در موارد اولیه قابل درمان می‌باشد، این متخصص با بیان اینکه فرد جوان و میانسال بیشتر گرفتار این بیماری می‌شوند، افزود: استرس عامل خطرناکی است که بر همه نقاط به ویژه سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی گذاشته و سبب ضعیف شدن بدن و در نتیجه کولیت روده می‌شود.

وی ابراز داشت: علاوه بر استرس، مشکلات عفونی، بیماری‌های انگلی و ضعف بدن از جمله موارد ابتلای افراد به کولیت روده است.

حسینی ادامه داد: فردی که کولیت روده دارد باید بر اعصاب و روان خود آرام نگه دارد و از استرس و کارهای پراضطراب جداً پرهیز کند، تا بیماری‌اش عود نکند تا در نهایت کار به تکه‌برداری روده نرسد.

حسینی اضافه کرد: استرس سلول‌های ایمنی بدن را تضعیف و این امر سبب می‌شود تا روده در برابر این بیماری ضعیف عکس‌العمل نشان دهد و ملتهب شود.

وی در پایان گفت: فردی که دچار کولیت روده شده باید به طور مداوم و به صورت طولانی تحت‌نظر پزشک قرار گیرد و قرص‌های «موزالازین» که اغلب توسط پزشکان تجویز می‌شود را مصرف کند، تا روند بیماری تسریع یابد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.