سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب فرمایشات مقام معظم رهبری در سی ان ان

شبکه تلویزیونی سی ان ان فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سوریه را بازتاب داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی ان ان در گزارشی گفت: رهبر معظم ایران خواستار توقف کمک ها به مخالفان سوری شد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: رهبر معظم ایران گفته است راه حل برای مسئله سوریه انتخابات است و لازم است کمک های نظامی و مالی به مخالفان متوقف گردد.

نیک پاتون والش خبرنگار سی ان ان در گزارشی از ترکیه گفت: گفتگوهای اخیر وین متاسفانه هیچ تاثیری در داخل سوریه نداشته است. آنچه که جالب است مسئله انتخابات است. چگونه می توان انتخابات را در کشوری مانند سوریه که دارای شکاف فرقه ای است و جنگ در آن ادامه دارد، سازماندهی کرد.

آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران گفته است باید کمک ها به مخالفان در سوریه متوقف شود. این در حالی است که آمریکا ساعاتی قبل از این اظهارات اعلام کرده بود صد میلیون دلار برای زیرساخت های آسیب دیده و کمک های بشردوستانه به مخالفان سوری می دهد. بنابراین هیچ تغییری پس از گفتگوهای وین روی نداده است.

وی گفت: عقیده جالب برگزاری انتخابات که در آن آوارگان سوری بتوانند رای دهند،تاریخ ندارد، زیرا این آوارگان از کشور دور شده اند.

خبرنگار سی ان ان اضافه کرد: از خط قرمزهای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه عبور شده است. یکی از این خط قرمزها استفاده از تسلیحات شیمیایی بود که بشار اسد از آن استفاده کرد. بنابراین باراک اوباما ناچار شد که قول خود را عملی نکند، زیرا اوضاع سوریه بیش از آن که هر کسی تصور آن را بکند، وحشتناک شد.

امروز برخی از گروههای شورشی در رسانه های جمعی نشان دادند که در شرق دمشق پایتخت سوریه زندانیان شیعه علوی را در قفس ها قرار می دهند تا از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر حملات هوایی رژیم استفاده کنند.

خبرنگار سی ان ان گفت: همچنین از واشنگتن به خاطر نداشتن خط مشی برای ورود به مناقشه انتقاد شده است. باراک اوباما از زمانی که رئیس جمهور شد گفت که از اقدام نظامی جلوگیری می کند و آمریکا تاکنون نیز این کار را انجام نداده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
این غربیها و ترکیه خائن تاریخ و عربستان خودفروش صحیونیست نامردن سلاح وپول میدن به وحشیها تا بندازنشون به جون مظلومین که تو این وسط حکومت کنند و منفعت ببرن با اینها دوستی کردن خیانت به بشریته .زنده باد ایران من
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
درود بر رهبر با تدبیر ایران زمین
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
امر فقط، امر علی رهبر فقط سید علی
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
اوباما حالم ازت بهم میخورم جمع کن از خاورميانه گم شو برو بيرون ، همه ما 24 ساعته منتظر فرمان رهبر عزیزمان هستیم تا در عرض 12 دقیقه اسرائیل رو با خاک یکسان کنیم و یه درس تاریخی به ناوهای توی خلیج فارس بدیم
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
جانم فدای رهبر