سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو:

قراردادهای امضا شده با آلمان به محض رفع موانع بانکی اجرایی می‎شود

وزیر نیرو از مذاکره در خصوص پروژه‌های نیروگاهی، انتقال تکنولوژی و تصفیه آب و فاضلاب با وزیر اقتصاد ایالات باواریا آلمان خبر داد و گفت: امیدواریم با رفع موانع بانکی قراردادها روند اجرایی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه نشست وزیر اقتصاد ایالات بایرن آلمان اظهار داشت: شرکت‏ های ایرانی و خارجی در این نشست به گفتگو پرداختند به طوری که شرکت‎های بایرن به صورت سنتی همکاری گسترده‎ای با ایران داشتند هم اکنون نماینده تعداد قابل توجهی از شرکت‎های آلمانی در این نشست حضور دارند.

وی تصریح کرد: در نشست امروز در زمینه همکاری صنعت برق آب به گفتگو پرداختیم و هم اکنون پروژه‎های متعدد نیروگاهی، انتقال تکنولوژی، تصفیه‌خانه آب و فاضلاب مورد گفتگو قرار گرفته امیدواریم به زودی با رفع موانع بانکی قراردادها به اجرا تبدیل شود.

وزیر نیرو گفت: یکی از توافقاتی که امروز با شرکت ایالات بایرن آلمان و ایران صورت گرفت همکاری در بازار منطقه‎ است چرا که این موضوع به نفع شرکت‎های ایرانی و خارجی است.

وی ادامه داد: کارهای کارشناسی در خصوص طرح‎های مورد نظر انجام و تفاهم‎نامه‌‎ای نیز تنظیم شده است که با رفع موانع انتقال پول تفاهم‎نامه‎های اجرایی می ‏شود.

در ادامه وزیر اقتصاد ایالات بایرن  آلمان گفت: امروز براساس برنامه‎های از پیش تعیین شده با وزیر نیروی ایران ملاقاتی را انجام دادیم و در این نشست موضوعات مختلف آب و فاضلاب، برق، شبکه هوشمند مذاکراتی را به سرانجام رساندیم تا بتوانیم همکاری گسترده‌ای را در این بخش‏ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست تعدادی از شرکت‏های بزرگ حضور داشتند که در سطح جهان پیشرو هستند همچنین شرکت‏های کوچکی نیز در این مذاکرات حضور داشتند چرا که این شرکت‏ها قبلا روابط دیرینه با ایران داشتند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.