سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

حضور بیش از سه میلیون زائرهمزمان با ایام شهادت امام رضا (ع) در مشهد

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام پایانی ماه صفر در سال جاری ،مشهدالرضا پذیرای بیش از سه میلیون زائر است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، محمدحسن واحدی معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود:در شهادت امام رضا(ع) طی سال گذشته شهر مشهد پذیرای سه میلیون زائر بوداما طبق بررسی‌ها پیش‌بینی می‌شود، امسال این شهر پذیرای بیش از این تعداد زائر باشد.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد 250 هزار نفر زائر پیاده وارد مشهد شوند در حالی که این رقم پارسال 206 هزار زائر پیاده بود.


واحدی گفت: امسال 250 موکب برای پذیرایی از زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهدمقدس پیش بینی شده و 180 مدرسه نیز برای اسکان این زائران مورد نیاز است که آموزش و پرورش در این زمینه قول همکاری داده است.


معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی در آن ایام، توصیه می شود زائران پیاده ای که نذر خاصی برای این کار ندارند از پیاده روی در مسیرهای طولانی خودداری کنند.

وی ادامه داد: به همین منظور چهار میقات در تربت حیدریه، قوچان، فریمان و نیشابور تعریف شده تا شروع راهپیماییها از این شهرها باشد.

واحدی گفت: زائرانی که از اقصی نقاط کشور به سمت مشهد می آیند و قصد دارند پیاده به حرم نورانی امام رضا(ع) مشرف شوند خود را با وسایل نقلیه به تربت حیدریه، قوچان، فریمان و نیشابور برسانند و آغاز راهپیمایی پیاده از همین چهار شهر خواهد بود.


وی افزود: 28 صفر امسال شاید از جنبه های مختلف به خصوص امنیتی با سالهای گذشته فرق کند لذا باید تمهیدات لازم در همه زمینه ها اندیشیده شود.


همه ساله در بیست و هشتم ماه صفر مصادف است با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و پس از آن سی ام صفر روز شهادت امام رضا(ع) میلیونها زائر برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و برگزاری آیین سوگواری به مشهد مشرف می شوند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.