سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در قم از 19 آبان

معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی اصغر شعاعی، معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در خصوص زمان برگزاری سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: این جشنواره 19تا 22 آبان ماه به میزبانی سازمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در قم برگزار می شود.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات متعدد مسوولان دانشگاه با شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی دانشگاه های کشور، تصمیم بر این شد تا دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم میزبانی این دوره از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: این دانشگاه نیز پس از ارزیابی ظرفیت های موجود برای برگزاری جشنواره و همچنین تعامل  با سایر نهادها ودستگاهها  همچون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان اوقاف و امور خیریه مصمم به برگزاری این دوره از جشنواره شد.

شعاعی با اشاره به میزبانی استان قم در این جشنواره اظهار کرد: دانشگاه در این دوره سعی بر این دارد تا با استفاده حداکثری از ظرفیت های خود و دیگر نهاد های استان قم، این دوره از جشنواره را هرچه بهتر و مطلوب تر آن گونه که شایسته قرآن کریم و دانشجویان عزیز قرآنی است ، برگزار کند.

وی همچنین در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: در سی امین دوره از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ، به تفکیک 120 تن در بخش کتبی ، 285 تن در بخش شفاهی، 120 تن در بخش پژوهشی، 80 تن در بخش فناوری، 360 تن در بخش هنری و 160 تن در بخش ادبی در دو قسمت خواهران و برادران حضور خواهند یافت.

وی در خصوص رشته های این دوره از جشنواره بیان داشت: بخش شفاهی جشنواره شامل رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و مداحی است.

شعاعی افزود: در بخش کتبی نیز دانشجویان در رشته های احکام، آشنایی با سیره معصومین(ع)، آشنایی با احادیث و ادعیه، ترجمه و مفردات قرآنی و آشنایی با مفاهیم قرآنی شرکت می کنند.

دبیر برگزاری سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ابراز داشت : بخش هنری شامل تذهیب، طراحی پوستر، پویا نمایی، معرق و منبت، فیلم کوتاه، عکاسی، نماهنگ، نقاشی و خوشنویسی و بخش ادبی نیز شامل نمایشنامه نویسی، داستان نویسی، فیلمنامه نویسی و شعر است .

وی افزود: رشته های مقاله نویسی، تلخیص کتاب، نقد و بررسی کتاب در بخش پژوهشی و همچنین رشته های تولید نرم افزار و وبلاگ نویسی از رشته های بخش فناوری این جشنواره است.

شعاعی تصریح کرد: تمامی شرکت کنندگان در رشته های کتبی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری باید آثار خود را با محوریت قرآن و عترت (ع) ارائه کنند. 

وی همچنین با تاکید بر استفاده از داوران مطرح و سطح یک کشور در امتیازدهی بخش های مختلف این جشنواره ، گفت: دانشگاه قطعا در بحث امتیازات و معرفی نفرات برتر حساسیت های لازم را خواهد داشت و برای انتخاب داوران، از داوران برتر کشوری در حوزه های مختلف قرآن و عترت استفاده خواهد نمود. 






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.