سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنگي نفس 8هزار خوزستاني به‌دليل بارندگي!

حكايت پيامدهاي نخستين‌باران پاييزي، بار ديگر در اهواز تكرار شد و هزاران نفر طي دو روز راهي بيمارستان‌ها شدند. طي روزهاي اخير بيمارستان‌هاي اهواز و برخي ديگر از شهرهاي خوزستان، مملو از شهرونداني بود كه به‌دليل تنگي نفس به اورژانس مراجعه مي‌كردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنا بر آمار اوليه‌اي كه اعلام شده بود بيش از 3هزار نفر در بيمارستانها تحت مداوا قرار گرفتند اما اينك منابع بيمارستاني، آمار بالاي 8هزار نفر را اعلام مي‌كنند. سرپرست روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي استان خوزستان در اين خصوص گفت: پس از بارش باران پاييزي دو شب گذشته در استان خوزستان، جمع زيادي از شهروندان عزيزمان دچار مشكل تنگي نفس شدند.

مجتبي اوركي گفت: طبق آخرين آمار تا ظهر ديروز بيش از 8 هزار و 57 نفر در سراسر استان به دليل تنگي‌نفس به بيمارستان‌ها مراجعه كرده‌اند كه بيشتر آنان پس از مداوا ترخيص شدند. وي افزود: 100 نفر از مراجعه‌كنندگان در بخش‌هاي عادي و 9 نفر از آنان در بخش مراقبت‌هاي ويژه ICU بيمارستان‌ها بستري شدند. سرپرست روابط‌عمومي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور گفت: شهروندان در شهرهاي اهواز، اميديه، رامهرمز، ماهشهر و... دچار مشكلات تنفسي شده‌اند ولي بيشتر اين آمار متعلق به اهواز است.

اوركي درباره خبرهاي منتشر شده درباره فوت سه نفر در برخي شبكه‌هاي اجتماعي هم گفت: اين خبر صحت ندارد و تاكنون خوشبختانه مورد فوتي به دليل تنگي نفس پس از باران نداشته‌ايم. دليل اين تنگي نفس‌ها هرچه هست با آلودگي هواي اهواز و شهرهايي مانند ماهشهر، رامهرمز، آبادان و... در ارتباط است و هنوز جاي اين سوال باقي است كه چرا در شناسايي علل و عوامل اين رويداد و پيشگيري از وقوع مجدد آن تعلل شده است و چرا سلامتي شهروندان مورد بي‌توجهي قرار گرفته است؟


منبع: آرمان

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.