سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

ساخت موزه جیرفت بعد از گذشت 4 سال درحد گودبرداری باقیمانده است

معاون فرهنگی وامور علمی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور از پروژه های نیمه تمام حوزه های فرهنگی،تاریخی وعلمی جیرفت بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان در این بازدید فرماندار جیرفت با اشاره به مشکلات و فرسوده بودن مدارس این شهرستان گفت: در حال حاضر 170مدرسه در جیرفت فرسوده وتخریبی هستند که نیاز به مقاوم سازی وبازسازی دارند.

امینی روش هم با بیان اینکه در مراکز بخشهای جبالبارز ،ساردوئیه واسماعیلی ومرکزی جیرفت هم مدارس غیر مقاوم بسیار زیادی وجود دارند گفت: این مدارس به ویژه در زمستان جان دانش آموزان را مورد تهدید قرار می دهد.

همچنین در بازدید از زمین ساخت موزه جیرفت اعلام شد: این موزه از سال 1390کلنگ زنی شده است وهمچنان با حفر یک گودال باقی مانده است.

فرماندار جیرفت از نبود مکانی مناسب برای اشیای تاریخی جیرفت خبر داد وگفت: به دلیل نبود فضای مناسب اشیای برگشت داده شده از کشور انگلستان در خارج از جیرفت نگهداری می شوند.

در بازدید از شهر قدیم وتپه های باستانی کنارصندل هم مدیر پایگاه جنوب شرق گفت:با توجه به کاوشهای صورت گرفته و نبود اعتبار مورد نیاز برای کاوشها ادامه مطالعات متوقف شده است.

سلیمانی افزود: شهر قدیم جیرفت ومسجد جامع شهر قدیم که در پی کاوشهایی به دست آمده اکنون به علت نبود پوشش مناسب در معرض خطر نابودی است که می طلبد اعتباری فوری برای این بخش دیده شود.

پروژه های دانشگاه جیرفت هم از جمله مسجد و خوابگاه های دانشجویی وکتابخانه دانشگاه مورد بازدید قرار گرفت که در جلسه جمع بندی این سفر در دانشگاه جیرفت برای کمک به طرح های بالای 80درصد پیشرفت فیزیکی قول همکاری داده شد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: موزه ، جیرف ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.