سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواب پورتال سازمان مدیریت بحران کشور/هشدار وقوع سیل در 5 استان کشور

با این که هشدار و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر از سوی سازمان هواشناسی کشور از پیش داده می‌شود ولی پورتال سازمان مدیریت بحران کشور خالی از هشدارهای این بلایای طبیعی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطمئنا یکی از دلایل راه اندازی سازمان مدیریت بحران کشور، هشدار به مردم، جلوگیری و کاهش میزان خسارات بلایای طبیعی و آماده باش نیروهای این سازمان در مواقع بروز بحران‌های نا بهنگام است ولی این روزها با هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در اکثر نقاط کشور خبری از اطلاع رسانی، هشدار، آماده باش و عملکرد مدیریت بحران کشور نیست.

**خواب پورتال سازمان مدیریت بحران کشور 

دیروز در ایلام سیلی جاری شد که خسارات بسیاری از جمله تخریب منازل و مزارع و جان باختن سه نفر را برای مردم این منطقه به ارمغان آورد، با این که هواشناسی اطلاع رسانی و هشداری به موقع در این خصوص داده بود ولی پروتال سازمان مدیریت بحران کشور به عنوان یکی از مهمترین مراکز اطلاع رسانی برای مردم خالی از این هشدار بود.

کارشناسان با روادید خسارت سیل در استان ایلام در این باره می‌گویند: 6 هزار میلیارد ریال خسارت وارده به این استان ناشی از وقوع سیل است.

** سیل و خسارت در کوهدشت لرستان

امروز کوهدشت لرستان بر اثر سیل دچار خسارت بسیاری از جمله تلفات یک هزار راس دام، قطع راه‌های ارتباطی 65 روستا و طغیان رودخانه‌اش شده است ولی سوال این جاست اگر هشدارهای سازمان مدیریت و پیشگیری بحران کشور همراه هشدار هواشناسی کشور به میدان مقابله با این بلای طبیعی می‌آمد چقدر خسارات کم رنگ و کنترل می‌شد؟

**هشدار هواشناسی و خواب دنباله دار پورتال مدیریت بحران

هواشناسی امروز برای استان‌های جنوب کرمانشاه، مرکزی، ایلام، شمال خوزستان، غرب و جنوب چهار محال بختیاری احتمال و هشدار وقوع سیل را داده است ولی باز هم مرکز اطلاع رسانی سازمان مدیریت و پیشگیری بحران کشور عاری از این هشدار و اطلاع رسانی‌هاست.

**تشکیل ستاد بحران پس از وقوع بحران خسارت بار

امروز نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از مناطق سیل زده ایلام بازدید کرده و تمهیدات لازم را در نظر گرفته است ولی آن چه در بین سخنان این مسئول قابل توجه بود تشکیل ستاد بحران در این مناطق است و سوال  اینجاست چرا با وجود هشدارهای از پیش داده شده هواشناسی، همینک که بحران وقوع سیل اتفاق افتاده و کار از کار گذشته مسئولین به فکر تشکیل ستاد بحران در این مناطق افتاده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.