سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر ایران بخشی از راه حل سوریه نباشد راه حلی در کار نیست

استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: اگر ایران بخشی از راه حل سوریه نباشد، راه حلی در کار نخواهد بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره حضور ایران و نقش این حضور در نشست وین گفت: این موضوع، تفاوت عمده‌ای ایجاد می‌کند. باید این را در نظر داشت که در اتاق مذاکره، ایران و عربستان سعودی را در کنار روسیه، آمریکا، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها که در یافتن راه حل نفوذ دارند و می‌توانند نفوذ بیشتری داشته باشند، داریم. در کنار این، بر کسی پوشیده نیست که ایران نقش زیادی در سوریه دارد، با قدرت از دولت فعلی حمایت می کند و از این رو، در صورتی که آنان بخشی از راه حل نباشند، راه حلی در کار نخواهد بود. آنها و ما می دانیم که راه حل نظامی در کار نخواهد بود.

دی‌میستورا درباره نظر سعودی ها در خصوص حضور ایران در این گفت‌وگوها گفت: من نمی خواهم این موضوع را مطرح کنم زیرا حقایق جاری، عمده ترین مساله هستند و حقیقت این است که عربستان سعودی و ایران در یک اتاق در وین حاضر می شوند و اگر ما به صورت جدی درباره فرایند سیاسی شروع به مذاکره کنیم، این اتاق می تواند تاریخ ساز باشد.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ملل ، سوریه ، راه حل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.