سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور 40 درصدی شرکت‌های خارجی در دوران پسابرجام/ کشور ما پیشرو در زمینه واکسن و سرم

مشاور و معاون وزیر گفت: خوشبختانه در فضای بعد از تحریم شاهد حضور و رشد 40 درصدی غرفه‌های خارجی در کنار شرکت‌های داخلی نیز بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جواناسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات آموزش ترویجات کشاورزی در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه سال جاری بر اساس اطلاعات بدست آمده و شواهد عینی نسبت به سال گذشته رشد کمی و کیفی خوبی داشته است.

وی با اشاره به حضور 500 غرفه در این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه امسال شاهد رشد 40 درصدی غرفه‌های خارجی و 30 درصد غرفه‌داخلی هستیم.

زند در ادامه گفت: بنابراین در فضای بعد از تحریم خوشبختانه شاهد اشتیاق حضور شرکت‌های خارجی در کنار شرکت‌های داخلی هستیم و از طرفی این جای امیدواری است که شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و شرکت‌های داخلی از قوت و پشتیبانه خوبی نیز برخوردار هستند و توانسته‌اند پای به پای شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مشاور و معاون وزیر در خصوص تحقیقات دام و طیور اظهار داشت: غرفه واکسیناسیون و سرم‌سازی در مقایسه دو سال گذشته از نظر کیفی و کمی رشد خوبی را داشته و از طرفی کشور ما در زمینه واکس و سرم همیشه پیشرو بوده است و همچنین در زمینه تغذیه امور دام اقدامات خوبی صورت گرفته است.

زند با اشاره به محصولات تراریخته گیاهی بیان کرد: در زمینه محصولات تراریخته در چهارچوب ایمنی زیستی حرکت می‌کنیم و آنچه قانون گفته به آن پایبند هستیم و برای محصولات تراریخته آنچه مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت است اختیارات لازم داده شده و آیین‌نامه‌های آن در حال تدوین و تشکیل هستند.

همچنین محمدرضا ملاصالحی رئیس دفتر اصلاح نژاد در خصوص کیفیت خوراک دام و طیور اظهار داشت: دامداران ما از واحدهایی که به صورت تخصصی خوراک را فرآوری و تولید می‌کنند نیز باید نیاز خود را تامین کنند اما این معادله دو طرفه است و کارخانجات باید بتوانند از نظر کیفیت و قیمت اعتماد دامداران را جلب کنند و از طرفی سیاست معاونت امور دام مبنی بر این است که به مرور به سمت واحدهای عظیم فرآوری که ایجاد شده برویم و در نهایت تصمیم دامداران به دو عامل قیمت و کیفیت بستگی دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.