سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج رازی که باید از آفیس 2016 بدانید!

همراه ما باشید تا پنج چیزی که باید در مورد آفیس 2016 جدید مایکروسافت بدانید را به شما بگوییم..

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، مجموعه آفیس 2016 بازسازی و اختراع دوباره این مجموعه نیست، بلکه به‌روزرسانی مهمی است از این مجموعه برای تیم‌های کاری‌ که در جاهای مختلف قرار دارند.حال در این گزارش با ما باشید تا پنج چیزی که باید در مورد آفیس 2016 جدید مایکروسافت بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.


مایکروسافت در آفیس 2016 تمام توان خود را برای از میدان به در کردن رقیب اصلی یعنی گوگل که تجربه دیرینه‌ای در ارائه ابزارهای تعاملی تحت وب دارد را به کار گرفته است. در این نسخه از مجموعه آفیس تمرکز ردموندی ها بر روی هماهنگی و همکاری بین افرادی است که در فضایی گسترده دور از یکدیگر بر روی یک پروژه فعالیت می‌کنند.

در کنار قابلیت ویرایش بلادرنگ، آفیس 2016 شامل یک نسخه جدید از تاریخچه در پنل کناری می‌باشد. اگر چند نفر به صورت همزمان بر روی یک سند کار کنند و تغییراتی را ایجاد نمایند، آخرین تغییرات به صورت مجزا با قید نام فرد در آخرین تاریخچه قابل مشاهده خواهد بود. History version در حال حاضر به راحتی قابل دسترسی است و شما به راحتی می‌توانید نسخه‌های قدیمی فعالیت را در چند ثانیه بازیابی نمایید.

حال آنکه نسخه دسکتاپ نرم‌افزار شیرپوینت که بیشتر برای کاربردهایی نظیر مدیریت محتوا و مدیریت اسناد مورد استفاده قرار می‌گیرید و یا سرویس ذخیره‌سازی ابری وان‌درایو با آفیس 2016 به شکل لاینفکی ادغام شده‌اند تا تمامی آنچه افراد برای انجام کار گروهی از راه دور به آن نیاز دارند فراهم شود. البته این نکته را نیز باید یادآور شویم که برخی نرم‌افزارهای این مجموعه همچون پاورپوینت امکان اجرای اپلیکیشن‌های درون برنامه‌ای را پیدا کرده‌اند با این حال نرم‌افزار ورد تنها در نسخه دسکتاپ‌ امکان کار گروهی و اجرای اپلیکیشن‌های درون برنامه‌ای را ارائه می‌دهد.



نرم‌افزارهای این مجموعه نیازهای شما را درک خواهند کرد

با روی کار آمدن ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل مایکروسافت، سیاست‌های کلی ردموندی ها دچار دستخوش‌ تغییرات فراوان شد به طوری که این شرکت پس از کسب تجربیات فراوان از تعامل با کاربران خود به این نتیجه رسیده که رابط کاربری برخی از سرویس‌هایش همچون آفیس نیازمند بازنگری کلی است. در آفیس 2016، سوئیچ مابین نرم‌افزارهای آن نیز راحت‌تر شده و به لطف نوار جدیدی موسوم به Tell Me، می‌توان بدون نیاز به مراجعه راهنما و یا استفاده از شورت کات Alt-Q، تنها با تایپ نام ابزار موردنظر آن را فراخوانید.

Tell Me این اجازه را می‌دهد که از آن به عنوان مثال بپرسید، "چگونه در برنامه اکسل یک نمودار ایجاد کنم ؟”. بعد از تایپ این جمله البته به زبان انگلیسی و یا چینی، منو برنامه باز شده و دقیقاً به شما توضیح می‌دهد که برای انجام کاری که می‌خواهید باید به کدام قسمت رفته و کدام گزینه‌ها را انتخاب کنید. این قابلیت در نسخه مک آفیس، از طریق جمله در منوی Help قابل استفاده است. این نکته را هم یادآور شویم که قابلیت مذکور در برنامه Sway فعلاً قابل استفاده نیست.


گنجاندن برنامه‌های جدید و کاربردی برای اهالی کسب و کار

اگر شما از کاربران قدیمی آفیس هستید نسخه‌ 2016 خللی در استفاده از نسخه‌های آفیس برای شما ایجاد نخواهد شد.در حالی که طبق روال همه ساله، در نسخه جدید آفیس نیز ابزارهای مهمی همچون ورد، اکسل و پاورپوینت به قابلیت‌های تازه مجهز شده‌اند، با این حال آفیس 2016 دارای چندین ابزار جدید همانند Sway و Delve  برای اهالی کسب کار است.

Sway به افراد کمک می‌کند تا همانند پاورپوینت، فایل‌های ارائه بسازند و آن‌ها را به صورت آنلاین نیز نمایش دهند. همچنین با استفاده از این برنامه شما و همکاران یا دوستانتان می‌توانید همزمان بر روی یک پروژه کار کنید. با Sway قادر هستید تمام ایده‌هایی که به ذهنتان می‌رسد را به سرعت در ذخیره کنید و در فرصتی مناسب به آن شاخه و برگ دهید.

این برنامه به خوبی برای اجرا بر روی صفحات لمسی بهینه شده و امکان پیوست فایل ویدئویی را هم دارا می‌باشد. البته در صورت تمایل می‌توانید ارائه‌های خود را در سرورهای مایکروسافت ذخیره کرده، اما همچنان انتخاب یک آدرس URL اختصاصی امکان‌پذیر نخواهد بود.Sway به عنوان یک برنامه مستقل از دیگر برنامه‌های آفیس طراحی گردیده و همچنین نسخه تحت وب آن از این آدرس قابل دسترس است.



Delve نیز ابزاری مشابه با Planner بوده که نظارت کاملی بر روی کارهای صورت گرفته توسط هر یک از اعضای گروه را به ارمغان می‌آورد. البته همچون Trello، در این برنامه نیز امکان فیلتر کردن کارت‌های وظیفه بر اساس یک معیار خاص امکان‌پذیر بوده و به مرور زمان و با شناخت علایق شما، ابزارهای کمکی بیشتر را هم پیشنهاد خواهد داد.

هرچند به خرید اکانت آفیس 365 نیاز ندارید، با این حال داشتن آن شما را از بهره‌مندی تمامی امکانات بیمه می‌کند
ملالی نیست شما از نسخه خریداری شده آفیس 2016 خود در محل کار و یا خانه استفاده می‌کنید، زیرا مایکروسافت ترتیبی چیده که هر کاربر با خرید یک لانس می‌تواند به صورت اشتراکی آن را با دیگر اعضای خانواده یا گروه استفاده نماید. البته این تمامی ماجرا نیست زیرا منبع اصلی درآمد ردموندی ها پس از عرضه رایگان اپلیکیشن‌های مجموعه برای پلتفرم‌های رقیب، از طریق خدمات پردازش ابری این شرکت می‌باشد که با نام آفیس 365 شناخته می‌شود.

حال با عرضه نسخه 2016 آفیس گسترده درآمدی این شرکت افزایش پیدا خواهد کرد زیرا اهالی کسب و کار برای بهره‌مندی از ابزارهای وسوسه‌انگیزی همچون Planner و یا Delve بدون شک نیازمند داشتن اکانت آفیس 365 هستند، زیرا تمامی فعالیت‌ها و پردازش‌های صورت گرفته توسط این برنامه‌ها بر بستر کلاد صورت خواهد پذیرفت.

کاربران تجاری تا سال آینده از نسخه نهایی آفیس 2016 به صورت رایگان بهره خواهند برد
همچون سیاست در پیش گرفته برای ویندوز 10، آفیس 2016 نیز کماکان در حال توسعه بوده و انتظار می‌رود طی بازه‌های زمانی مشخص قابلیت‌های جدید به آن افزوده شود. به عنوان یک سیاست تشویقی، دارندگان اکانت قدیمی آفیس 365 تا پایان سال جاری می‌توانند از امکانات نسخه ویندوزی آفیس جدید استفاده کنند.

این بهترین فرصت برای آن دسته از شرکت‌هایی است که در پی ارزیابی قابلیت‌های جدید این مجموعه و در پی آن تمدید اکانت خود هستند. با این کار تمام ویژگی‌هایی که نیاز دارید در اختیارتان گذاشته می‌شود و می‌توانید همکاری مفیدی با دیگران به صورت رایگان داشته باشید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: آفیس ، 2016 ، مایکروسافت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.