سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر جهاد علمی دانش آموزی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر جهاد علمی دانش آموزی تاکید کرد و گفت: امروزه اصلی ترین نیاز جهاد علمی و فکری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با دانش آموزان ممتاز بسیجی با اشاره به شاخصه های یک بسیجی نمونه گفت: در عصر کنونی رسالت اصلی دانش آموزان جهاد فکری و عملی است و از شما دانش آموزان انتظار می رود از نظر علمی و علی الخصوص انضباطی پیشتاز بوده تا به یک مسلمان تمام عیار تبدیل شوید.

وی با اشاره به نزدیکی روز دانش آموز و شهادت حسین فهمیده گفت: این شهید 13 ساله به همه ایرانیان درس شجاعت و ایثار را آموخت و کاری کرد که امام راحل لقب رهبر را به ایشان نسبت دادند.

امام جمعه تبریز افزود : با وجود اینکه در صدر اسلام لفظ بسیج وجود نداشت ولی آن افراد روحیاتی همچون بسیجی ها داشته و موقع نیاز در جبهه ها حضور می یافتند و امروزه شما بسیج ها نیز باید از نظر ارزشی ،فکری و درسی نمونه های با ارزشی باشید تا بتوانید برنامه هایتان را به نحو احسن اجرا کنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: با وجود اینکه جنگ مسلحانه ای وجود ندارد ولی دشمن جنگ نرم وسیعی را آغاز کرده و شما دانش آموزان باید با تلاش ها و مطالعات وسیع در این موضوع به شبهات آنها پاسخ دهید.

وی ادامه داد: مجموعه بسیج متشکل از افرادی است که به فکر مسائل جامعه بوده و روحیه شهامت و شجاعت در نهاد آنها وجود دارد و معنی اصلی بسیج آماده بودن به دفاع از آموزه های دینی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به ترس دشمنان از تشکیل نهاد مردمی به نام بسیج گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی نهاد مردمی به نام بسیج را تشکیل داد که این نهاد ضمن آموزش نظامی بتواند در تمامی عرصه ها حضور یابد.

وی خطاب به دانش آموزان افزود: با توجه به این که از نظر نظامی پیشرفت های چشم گیری داشته ایم و نیازی به حضور دانش آموزان در جبهه های نبرد نیست ولی با این وجود به صورت مختصر فنون نظامی را یاد بگیرید زیرا طبق آموزه های دینی همه مسلمانان باید تیراندازی و شنا را آموزش ببینند.

وحید فرشباف مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا در ابتدای این دیدار از برگزاری کنگره شهدای دانش آموز در تبریز خبر داد و افزود: این کنگره ملی 12 بهمن ماه در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب به دانش آموزان گفت: سازمان بسیج دانش آموزی فعالیت های خود را در سه اصل تحصیل تهذیب و ورزش سازماندهی و بر همین اساس حلقه های صاحین و اردوهای راهیان نور را در جهت بصیرت افزایی و حفظ ارزش های دفاع مقدس برنامه ریزی کرده است.

فرشباف تصریح کرد: تابستان امسال نیز با برگزاری 10 روزه هجرت از توانمدی های دانش آموزان برای مرمت سازی مدارس استفاده شد.

وی در پایان گفت: 460 هزار نفر از دانش آموزان عضو بسیج دانش آموزی بوده که حدود 60 درصد از جمعیت دانش آموزی را تشکیل می دهد.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.